اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

۱۰ خاصیت بی‌نظیر سویا

سویا یک پروتئین با کیفیت است. یک یا دو وعده از محصولات سویا در روز می‌تواند برای سلامتی ما مفید باشد.

به گزارش عصرترکیه به نقل از تی ار تی، دانه سویا میتواند سلامت استخوان‌ها را بهبود بخشد و خطر ابتلا به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند

به عنوان یک منبع خوب از فیبر و پروتئین، ماده مغذی که باعث افزایش وزن سالم می‌شود، میتواند با وجود محتوای چربی بالا، بدون کلسترول به کنترل دیابت کمک کند.

خوردن سویا یک راه موثر برای کنترل و پیشگیری از دیابت است. بر اساس مطالعات متعدد، دانه سویا توانایی افزایش گیرنده‌های انسولین در بدن را دارد.

این می‌تواند در وهله اول از بروز دیابت جلوگیری کند یا به شما کمک کند تا اگر قبلاً دیابت دارید، بیماری را کنترل کنید. بعلاوه، محتوای کربوهیدرات موجود در سویا نیز بسیار کم است.

سویا در کم خونی موثر است

آهن و مس دو ماده معدنی ضروری هستند که به وفور در سویا یافت می‌شوند. هر دو ماده معدنی برای تولید گلبول‌های قرمز خون حیاتی هستند.

از بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند

داشتن یک رژیم غذایی غنی از سویا از سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب محافظت می‌کند.

نشان داده شده است که سویا سطح کلسترول خوب و کلسترول بد را که از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی هستند، کاهش می‌دهد.

فشار خون را کاهش می‌دهد

باعث بهبود (انعطاف پذیری بیشتر دیواره‌های شریان) رگ‌های خونی می‌شود.

سویا و یائسگی

تصور می‌شود که سویا به دلیل مواد فعال موجود در آن می‌تواند علائم یائسگی، چون تب و از این قبیل را کاهش دهد.

برای درمان سرطان استفاده می‌شود

ماده مغذی که با آنتی اکسیدان‌های خود رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند، شروع سرطان را کند می‌کند و یک ماده مغذی مفید برای استفاده در فرآیند درمان سرطان است.

توجه: اگر در معرض خطر بالای سرطان سینه هستید یا سابقه درمان سرطان سینه در گذشته دارید، از مکمل‌های سویای بسیار فرآوری شده استفاده نکنید. مقدار معقولی از غذا‌های سویای کامل باید مصرف شود.

کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد

دانه سویا که با تنظیم متابولیسم برای مشکلات خواب مفید است، حاوی سطوح بالایی از منیزیم است، کیفیت خواب را افزایش می‌دهد و امکان استراحتی با کیفیت را به ما میدهد.

دانه سویا کیفیت استراحت و مدت خواب شما را بهبود می‌بخشد.

جدای از آن، طبق یک مطالعه، دانه سویا دارای ترکیبات استروژن مانندی است که به زنان یائسه کمک می‌کند تا خواب با کیفیتی داشته باشند.

به هضم سالم کمک می‌کند

فیبر غذایی به مقدار زیاد در دانه‌های سویا یافت می‌شود. فیبر غذایی برای عملکرد کل بدن ضروری است و نقش حیاتی در سیستم گوارش دارد. غذایی که به عنوان منبع فیبر هضم را تسریع می‌کند، یک درمان طبیعی در برابر شرایطی مانند یبوست است. با آرام کردن دستگاه گوارش، برای سندرم روده تحریک پذیر مفید است و به حفظ تعادل بدن کمک می‌کند.

دانه‌های سویا همچنین دارای یک ماده فعال است که برای تحریک رشد باکتری‌های سالم روده شناخته شده است و به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند.

از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند

به رفع بسیاری از مشکلات پوستی از لک‌های پوستی گرفته تا چین و چروک کمک می‌کند و روغن سویا با مالیدن به پوست از ایجاد لک و چین و چروک جلوگیری می‌کند.

سویا برای استخوان‌های سالم

دانه سویا دارای مواد معدنی و ویتامین بالایی است. سطوح چشمگیر روی، سلنیوم، مس، منیزیم و کلسیم موجود در سویا به قوی‌تر و سالم‌تر ماندن استخوان‌ها کمک می‌کند.

همه این عناصر موجود در سویا می‌توانند با ایجاد امکان رشد استخوان‌های جدید، قوی‌تر کردن استخوان‌های موجود و تسریع روند بهبودی استخوان، از فعالیت استئوتروپیک حمایت کنند.

با این حال، باید دانه‌های سویا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا مطمئن شوید استخوان‌های شما قوی هستند و قادر به جلوگیری از هر گونه بیماری میباشند.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا