اخبار روز

از سنگر جنگ تا سکوی قهرمانی المپیک؛ دختر اوکراینی با کیسه خواب طلا گرفت (+عکس)

دختر اوکراینی که از جنگ فرار کرد و کیسه خواب خود را به المپیک آورد، مدال طلا گرفت.

به گزارش خبرشی، یاروسلاوا ماهوچیخ، رکورد شکن اوکراینی در ماده پرش ارتفاع، شامگاه یکشنبه در ورزشگاه دوفرانس او ​​که به دلیل حمله روسیه مجبور به ترک کشورش شده بود، مدال طلای المپیک 2024 را کسب کرد معتبرترین و بزرگترین رویداد ورزشی جهان.

بین هر پرش در المپیک پاریس، ماهوچیچ در کیسه خواب سبزش دراز می کشید و به نظر می رسید که چرت می زند، مدیتیشن می کند یا روی تمرین تمرکز می کند. تصاویری از آرامش خاص او در فضای مجازی منتشر شد و او در این باره به تایمز گفت: “وقتی دراز می کشم احساس راحتی می کنم و گاهی اوقات می توانم ابرها را تماشا کنم، 1، 2، 3، 4… یا نفس می کشم.” داخل و خارج “آرام می شوم و فکر نمی کنم در استادیوم باشم.”

روش جالب او روز یکشنبه نتیجه داد و مدال طلای پرش 2 متر را کسب کرد.

روش ماهوچیخ در سال 2018 آغاز شد، همان سالی که او قهرمان پرش ارتفاع در بازی های المپیک جوانان شد. سرگئی استپانوف که به همراه همسرش تتینا استپانوف مربی ماهوچیچ است، متوجه شد که نشستن زیاد بین پرش‌ها باعث تجمع خون در پاهای ماهوچیچ می‌شود و به همین دلیل ایده کیسه خواب به وجود آمد. زمانی که ماهوچیخ در مسابقات پرش ارتفاع شرکت می کند، یک کوله پشتی با تشک یوگا، کیسه خواب و جوراب به همراه دارد. گاهی اوقات او هودی می پوشد.

ماهوچیخ روز یکشنبه پس از کسب مدال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هر فصل یک کیسه خواب جدید دریافت می کند. من به همه دختران توصیه می کنم که این تشک و پتو را داشته باشند زیرا می توانند در آب و هوای مختلف از آن استفاده کنند که هنگام بارندگی خیس نمی شود و از آنجایی که یک پتوی کمپینگ است، هرگز گرم نمی شود.

از سنگر جنگ تا سکوی المپیک. دختر اوکراینی با کیسه خواب طلا گرفت (+عکس)

مدال طلای ماهوچیخ برای اوکراینی هایی که هنوز درگیر جنگ هستند بسیار مهم است. ماهوچیخ گفت: «حدود 500 ورزشکار در این جنگ کشته شدند. آنها هرگز رقابت نخواهند کرد. آنها هرگز جشن نخواهند گرفت. آنها هرگز آن فضا را پر نمی کنند. از کسب مدال طلا خوشحالم. “این مدال واقعا برای همه آنهاست.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا