اخبار روز

میزان جدید جریمه خودروهای شیشه دودی


سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: وی در خصوص استفاده از شیشه های رنگی در خودروها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بسیاری از شهروندان در مورد اینکه آیا می توانند از شیشه های رنگی در خودروهای خود استفاده کنند سوال دارند که باید با رعایت مواد قانونی در این خصوص مشورت شود.

وی گفت: طبق ماده 221 قانون راهنمایی و رانندگی استفاده از هر چیزی که دید راننده را مختل کند ممنوع است، یعنی راننده باید دید کافی به جلو، عقب و به پهلو داشته باشد و هر پوششی که دید را محدود کند. راننده. ممنوع است.

شریفی افزود: حتی اگر راننده در صندوق عقب وسیله نقلیه خود را باز بگذارد، طبیعتا نمی تواند دید کافی و لازم را پشت سر خود داشته باشد. حتی اگر راننده در داخل خودرو پرده نصب کند، مصداق آن است زیرا دید راننده را محدود می کند و این عمل نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: استفاده از شیشه های دود نیز به همین صورت است و اگر راننده و سرنشین نتوانند به بیرون نگاه کنند و دید کافی نداشته باشند این مشکل باعث ایجاد خطر می شود. راننده ای که عابر پیاده را نمی بیند و ترافیک موتورسیکلت را در چشمان خود نمی بیند به این معنی است که دید محدودی دارد و قطعاً عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

شریفی ادامه داد: در جدول قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی استفاده از شیشه های رنگی به گونه ای که راننده و سرنشین را تشخیص ندهند، جریمه 150 هزار تومبه ای را به دنبال دارد که توسط مامور راهنمایی و رانندگی محل تعیین می شود.

وی گفت: بحث توجه و هشدار در خصوص عدم استفاده از شیشه های دوتایی به بحث ایمنی برمی گردد، زیرا هر چه دید راننده اطراف خود را بیشتر کند ایمنی بیشتر می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا