اخبار روز سینما

مجازات سنگین افسانه فیلگان / 18 ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی

به گزارش پی ام آپ، نویسنده پسوند: محمدرضا اعتصام، وکیل و یکی وکلای افسانا بایگان درباره محکومیت موکل خود اطلاعاتی ارائه کردند.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: مقرر شد به دلیل «نشر تصاویر مبتذل» به موکلم خانم افشانا بایگان به جای مجازات اصلی ۹۱ روز حبس، ۲.۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شود. به عنوان جریمه تکمیلی، ممنوعیت 18 ماهه از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت سفر به خارج از کشور در نظر گرفته شد که جریمه اضافی اعمال شده مجازات سنگینی محسوب می شود و در مهلت مقرر نسبت به این رای اعتراض خواهیم کرد.

با توجه به کیفرخواست صادر شده غیابی علیه خانم بایگان از سوی دادگاه کیفری یکصد و نود و هفتم دادسرای ارشاد، عنوان اتهام «حضور زنان در معابر و اماکن عمومی بدون حجاب اسلامی» بوده است. تبصره ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی به شرح زیر بود:

قاضی پرونده این امر را انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی موضوع بند اول ماده ۷۴۲ قانون مجازات اسلامی ارزیابی و برای این اتهام مجازات تعیین کرد.

ما علیرغم دفاعیات خود و اینکه آثار و مطالب منتشر شده آثار و محتوای مبتذل نبودن طبق تعریف تبصره یک ماده ۷۴۲ و مجازات تکمیلی در نظر گرفته شده بود، به این تصمیم اعتراض کردیم. در رای صادره طبق قانون باید متناسب با جرم ارتکابی و ویژگی های متهم باشد و بر این اساس دادگاه با رد درخواست تجدیدنظر و تائید حکم اصلی در دادگاه تجدید نظر ضمن تخفیف مجازات تکمیلی از 2 سال. تا 2 سال 18 ماه. جریمه اضافه ای که به موکلم داده شد شدید بود.

اعتراض را در مهلت قانونی تنظیم و تقدیم مرجع قضایی می کنیم.

امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر به شخصیت اجتماعی موکلی که آثار معروف او هم در سینما و هم در رادیو علنی می شود توجه داشته باشند و به ایرادات قانونی دادگاه نیز رسیدگی کنند. سند لزوم نقض تصمیم را ارزیابی می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا