اخبار روز سینما

بیوگرافی تام هنکس / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: تام هنکس
تاریخ تولد: 9 جولای 1956
محل تولد: کنکورد، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیت آمریکایی
شغل: بازیگر، کمدین، کارگردان، بدلکار و نویسنده
سال‌های فعالیت: ۱۳۵۸ تا کنون
مسیحیت
همسران: سامانتا لوئیس (1976-1987)، ریتا ویلسون (1988 تا کنون)
فرزندان: کالین، الیزابت، چستر، ترومن

بیوگرافی تام هنکس
توماس جفری هنکس، بازیگر و تهیه کننده، در 9 جولای 1956 در کنکورد، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر تام هنکس، آموس مافورد هنکس، آشپز دوره گرد و مادرش، جانت مرلین، در بیمارستان کار می کرد. اصل و نسب مادر تام پرتغالی است. اما پدربزرگ و مادربزرگ او از مهاجران بریتانیایی هستند. والدین تام در سال 1960 از هم جدا شدند.

بیوگرافی تام هنکس، تام هنکس، عکس های تام هنکس

عکس تام هنکس جوان

سه فرزند بزرگ خانواده به نام های ساندرا (در حال حاضر: نویسنده)، لری (استاد دانشگاه در ایلینوی) و تام به زندگی با پدر خود ادامه دادند. در حالی که برادر کوچکترش، جیم (در حال حاضر: بازیگر و فیلمساز) مادرشان را دنبال می کرد.

پدر و مادر تام هنکس زمانی که او 5 ساله بود از هم جدا شدند و او با پدرش که آشپز دوره گرد بود بزرگ شد. تام هنکس بازیگری را از دبیرستان شروع کرد و همزمان با تحصیل در دانشگاه برای شرکت در جشنواره تئاتر دریاچه های بزرگ دعوت شد و همزمان در دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرد. او برای این فیلم بزرگ نامزد جایزه اسکار شد. اما 5 سال طول کشید تا او برای بازی در فیلم فیلادلفیا (1993) این جایزه را به دست آورد.

ازدواج تام هنکس
تام هنکس در سال 1978 با سامانتا لوئیس ازدواج کرد اما ازدواج آنها زیاد دوام نیاورد و در سال 1987 از هم جدا شدند، ثمره ازدواج آنها دو فرزند به نام های کالین و الیزابت بود. هنکس در سال 1988 با ریتا ویلسون ازدواج کرد. این دو قبلا به عنوان دوستان صمیمی سر صحنه فیلمبرداری با هم آشنا شده بودند، اما کمی بعد رابطه عاشقانه ای بین آنها شکل گرفت. این زوج دو فرزند دارند. چستر و ترومن تام هنکس یکی او از معدود بازیگرانی است که به همسرش وفادار مانده است.

بیوگرافی تام هنکس، تاریخ تولد تام هنکس، عکس های همسر تام هنکس

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

اعطای مدال آزادی به تام هنکس
باراک اوباما در سال 2016، در آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید، برای آخرین بار در دوران ریاست جمهوری خود مدال آزادی را اعطا کرد و به 21 آمریکایی بالاترین افتخار آمریکایی را داد. یکی یکی از این افراد تام هنکس بود.

بیوگرافی تام هنکس، عکس کودکان تام هنکس، بهترین فیلم تام هنکس

اعطای مدال آزادی به تام هنکس

ده فیلم برتر تام هنکس
1. فارست گامپ
2. نجات سرباز رایان
3. مایل سبز
4. “اگر می توانی مرا بگیر”
5. “کاستوا”
6. کاپیتان فیلیپس
7. راه هلاکت
8. آپولو 13
9. پل جاسوسان
10. اطلس ابری

بیوگرافی تام هنکس، عکس های کودکان تام هنکس، عکس های همسر تام هنکس

عکس های خانوادگی تام هنکس

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا