اخبار خودرو

همکاری بزرگ دو شرکت چینی ؛ بی وای دی 100 هزار خودرو در اختیار اوبر قرار می دهد

همکاری بزرگ دو شرکت چینی ؛ بی وای دی 100 هزار خودرو در اختیار اوبر قرار می دهد

دو شرکت Uber و Bay دی همکاری طولانی مدت خود را اعلام کردند. بر اساس این همکاری، این شرکت چینی 100 هزار محصول خود را برای استفاده در ناوگان خود در اختیار اوبر قرار می دهد. همانطور که اعلام شد، خودروهای BV دی ابتدا به ناوگان اوبر در اروپا و آمریکای لاتین خواهند پیوست. این خودروها با قیمت پایین و با امکانات ویژه عرضه خواهند شد تا رانندگان اوبر بتوانند به راحتی آنها را خریداری کنند.

به گزارش جدیدترین خودرو، پس از اروپا و آمریکای لاتین، BY همکاری دی و اوبر به مناطق دیگر مانند خاورمیانه، کانادا، استرالیا و نیوزیلند گسترش خواهد یافت. ظاهراً آمریکا شامل این همکاری ها نمی شود. جنگ تجاری کنونی بین چین و آمریکا و تعرفه های بالا احتمالا دلیل این امر است.

با توجه به توافق، Uber در آینده از اتومبیل های BY دی آن را به فناوری رانندگی خودکار مجهز خواهد کرد. این دو شرکت همچنین در توسعه فناوری های رانندگی خودران همکاری می کنند. ستالالی، مدیر منطقه BY دی او گفت که در ایالات متحده، همکاری با اوبر به عموم مردم امکان دسترسی به حمل و نقل سبز را می دهد. از دیدگاه آنها، این همکاری فصل جدیدی را در زمینه برق رسانی حمل و نقل شهری باز می کند.

اوبر و بی دبلیو دی آنها موافقت کرده اند که در زمینه تعمیر و نگهداری، شارژ، تسهیلات تامین مالی و لیزینگ به رانندگان تخفیف ویژه بدهند. میزان تخفیف در بازار متفاوت است و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. دارا خسروانی، مدیرعامل ایرانی الاصل اوبر، با BY همکاری می کند دی آن را برای محیط زیست مفید دانست و افزود: در صورت استفاده رانندگان این شرکت از خودروهای برقی، میزان آلاینده های تولیدی چهار برابر کاهش می یابد.

شاید رقیب مستقیم Bay Way را بشناسید. دی یعنی تسلا در ماه اکتبر آماده راه اندازی تاکسی رباتیک است. با این کار، تسلا می خواهد به نحوی افت فروش در نیمه اول سال جاری را جبران کند. اوبر علاوه بر BW با این شرکت نیز همکاری داشته و از محصولات این خودروساز آمریکایی در ناوگان خود استفاده خواهد کرد. انتظار می رود با این همکاری، اوبر به یک شرکت بدون آلایندگی در ایالات متحده و کانادا تبدیل شود. نیازی به گفتن نیست، طبق آمار BVI دی موفق شد در سال 2023 بیش از 3 میلیون خودرو را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل دهد. این شرکت چینی در سال جاری قصد دارد 4 میلیون دستگاه خودرو بفروشد که با توجه به آمار فروش نیمه اول، دستیابی به چنین رکوردی کمی بعید به نظر می رسد. در نیمه اول سال جاری و بین ماه های ژانویه و ژوئن، BY دی رکورد فروش 1.6 میلیون خودروی برقی را به ثبت رسانده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا