اخبار روز

تامین 16 قطار و 650 اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین در عراق

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که چهار خط ریلی و 650 اتوبوس برای جابجایی زائران در ایام اربعین فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که شرکت راه آهن عمومی 16 قطار برای انتقال زائران اربعین مستقر خواهد کرد.

به چهار محور ریلی تقسیم می شود.

یونس الکعبی، مدیرعامل شرکت راه آهن عراق با انتشار بیانیه ای از سوی وزارت حمل و نقل این کشور اعلام کرد: راه آهن عراق ۱۶ قطار برای زائران اربعین و چهار مسیر برای زائران امام حسین (ع) آماده کرده است. بر او) فعال است.

وی افزود: محور اول (بغداد-کربلا) و بالعکس، محور دوم (بصره-کربلا) و بالعکس و محور سوم (سوق الشیخ-ناصریه-کربلا) و بالعکس، در حالی که محور چهارم از دیوانیه به کربلا و بالعکس و فعالیت این قطارها از 15 آگوست 2024 (25 مرداد) شروع می شود مرداد) بسته به تقاضا و تعداد زائران آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن عراق در خصوص اجرای طرح تعمیر و نگهداری تمامی خطوط ریلی به سمت استان کربلا گفت: تمامی الزامات برای اسکان زائران در سالن های مجهز به تهویه مطبوع در ایستگاه های کربلا، بغداد و بصره مهیا شده است.

شرکت حمل و نقل عمومی مسافر و هیئت، یکی سازمان های وزارت حمل و نقل عراق دیروز یکشنبه اعلام کردند که در حال آماده سازی 50 اتوبوس برای انتقال زائران از گذرگاه های مرزی و 600 اتوبوس برای تردد در کربلا در ایام زیارت اربعین هستند.

کریم کاظم حسین، مدیرعامل این شرکت در بیانیه ای گفت: بر اساس دستور نخست وزیر و وزیر حمل و نقل در خصوص مقدمات سفر اربعین، این شرکت اقدام به تشکیل کمیته های مدیریتی و کمیته های فنی ویژه کرد. و برای همراهی به گذرگاه های مرزی بفرستند. هدف، آماده سازی و آغاز انتقال زائران ورودی از کشورهای همسایه به عتبات عالیات و اماکن متبرکه است.

وی با بیان اینکه این شرکت تمامی اتوبوس ها را برای ایام اربعین تعمیر و آماده می کند، تاکید کرد: تعداد اتوبوس ها به منظور جابجایی بیشترین زائران از کشورهای همسایه به کربلا و یا بازگرداندن آنها به گذرگاه های مرزی به صورت مستمر در حال افزایش است. ایام حضور در مراسم اربعین

تلاش همه نهادهای ذیربط در عراق برای برگزاری موفق مراسم اربعین امام حسین (ع) ادامه دارد.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق نیز اعلام کرد که تا پایان اربعین، سه استان کربلا، نجف اشرف و بابل از تعطیلی برنامه ریزی شده معاف می شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا