اخبار روز سینما

مدیریت اخبار جعلی و روایت های کذب با دوره آموزشی ویرایش اخبار و اطلاعات نادرست


به گزارش شمانیوز از سراج24; دومین رویداد ملی «آرمان ما» امروز میزبان علاقه مندان به حوزه خبری بود و آموزش های «تنظیم اخبار و اطلاعات نادرست» برگزار شد. این آموزش ها در سه سرفصل «آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی»، «خبرنگاری مبتنی بر Ocint» و «تنظیم اخبار جعلی» ارائه شد.

علیرضا پورجعفری مسئول پنل پخش ویژه اخبار و اطلاعات نادرست این رویداد در گفتگو با خبرنگار سراج24 به تشریح کیفیت محتوای این دوره پرداخت و گفت: پنل پخش ویژه اخبار و اطلاعات غلط را در دومین دوره سراسری ارائه کردیم. رویداد، مورد مورد ما است. این پنل ویژه به دلیل نگرانی برای ارسال اخبار کذب و راه های مقابله و مقابله با این اطلاعات نادرست ایجاد شده است. اولین دغدغه ما این بود که بتوانیم با ارائه این آموزش به فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نحوه برخورد با اخبار جعلی را در مرحله اول که مرحله تئوری است و نحوه مدیریت این اخبار که مرحله فنی بعدی است، بیاموزیم. . نام من. دلیل اینکه این عمل را «ویرایش» می نامیم این است که فرد به سطحی برسد که بتواند با این اطلاعات و اخبار جعلی ارتباط برقرار کرده و مدیریت کند.

در جریان هیئت تحریریه ویژه اخبار و اطلاعات نادرست چه گذشت؟

مسئول تحریریه تخصصی اخبار و اطلاعات جعلی در دومین رویداد سراسری آرمان ما در مورد دوره قبلی آرمان ما و همچنین اقدامات انجام شده در این دوره صحبت کرد و توضیح داد: دوره قبلی آرمان ما با عنوان حقیقت شناسی طی آموزش بازدید سال گذشته ارائه شد و شرکت کنندگان این فرصت را داشتند که از آموزش Osint و تایید صحت در این دوره بهره مند شوند. در این دوره سه موضوع ویژه در پنل داشتیم.

سرمقاله و هر آنچه برای شروع نیاز دارید

این کارشناس رسانه درباره تیتر اول این پنل گفت: تیتر اول سرمقاله ای بود که در دو قسمت به مخاطبان ارائه شد. در این بخش به شرکت کنندگان توضیح داده شد که منظور از تنظیم اخبار جعلی و اطلاعات نادرست چیست. در مرحله بعد موضوع داستان نویسی و عناصر مختلف آن که باید پس از ویرایش انجام شود، ارائه می شود. در این قسمت مخاطبان نحوه توضیح این موضوع را یاد گرفتند.

گزارش نویسی؛ مرحله بعدی در روند

وی در تشریح قسمت دوم پنل تخصصی ویرایش اخبار و اطلاع رسانی نادرست گفت: آقای محمدرضا فرحزادی در قسمت دوم که تحت عنوان گزارش نویسی بر اساس داده های به دست آمده از Aucint ارائه شد توضیحاتی ارائه کردند. در این بخش با استفاده از داده های به دست آمده از مرحله بررسی دقت، گزارش تحقیق نوشته می شود و روش های مختلف نگارش این گزارش پژوهشی، نحوه ورود و خروج از گزارش، موضوع، موضوع، مقدمه، نتیجه گیری و موضوع مورد بحث قرار گرفته است. این بخش.

تعریف و کار با پایگاه های داده؛ تأیید صحت گزارش و مرحله تأیید

مسئول پنل تخصصی ویرایش اخبار و اطلاعات جعلی در دومین رویداد ملی آرمان ما در خصوص موضوع سوم این پنل تصریح کرد: موضوع سوم پنل با عنوان شناخت پایگاه ها و منابع داده برگزار شد. در این قسمت باید پایگاه های داخلی و خارجی را برای تایید اخبار و اطلاعات بشناسیم. به عنوان مثال، پایگاه های اطلاعاتی مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، سایت گمرک و وزارتخانه ها تعدادی پایگاه داخلی و همچنین بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی هستند. . از جمله منابعی هستند که به عنوان پایگاه داده خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی ممکن است برای بررسی صحت اطلاعات مختلف و جمع آوری اطلاعات از آنها نیاز به مراجعه به این پایگاه ها باشد.

این کارشناس همچنین افزود: در قسمت سوم آقای سهی صالح آموزش و معرفی مخاطبان به این پایگاه ها را بر عهده گرفت. یکی یکی از دغدغه های ما در این زمینه این است که فعالان فضای مجازی چگونه می توانند با مراجعه به این پایگاه ها اطلاعات مورد نظر خود را از آنها استخراج کنند. بدین منظور ابزارهای استخراج داده از جمله کار با افزونه های گوگل و سایر ابزارها توسط استاد این دپارتمان به شرکت کنندگان ارائه شد.

راه حل

پورجعفری در پایان طی جمع بندی گفت: تحریریه تخصصی اخبار و اطلاعات نادرست شامل یک بسته عملیاتی ویژه است. در این پنل آموزش را از مرحله ویرایش شروع کردیم و به بررسی صحت، آشنایی با پایگاه ها و در نهایت به خروجی یعنی گزارش نویسی رسیدیم.

دومین رویداد ملی “آرمان ما” از ساعت 13 تا 18 مرداد ماه 1403 در 11 پنل ویژه در 39 موضوع با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان فضای مجازی زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این رویداد می توانند با ثبت نام از طریق jaryan.app اقدام کنند. شایان ذکر است که قبل از آن رویداد ایده آل ما از ساعت 6 تا 13 برنامه ریزی شده بود. مرداد با توجه به استقبال گسترده، در ماهی که مهلت ثبت نام تمدید می شود برگزار می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا