اخبار روز سینما جهان

جشنواره فیلم بوسان جایزه جدید می‌دهد/انتخاب مستند محبوب تماشاگران

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مستندسازان می توانند به کسب جایزه جدید در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان که پاییز امسال برگزار می شود امیدوار باشند. جشنواره بانفوذ کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که در دوره بعدی خود یک جایزه تماشاگران برای مستندهای بلند را به جوایز خود اضافه می کند تا بتواند علاقه عمیق تری به فیلم های مستند در بین مردم ایجاد کند.

مهر وی نوشت: این جایزه به فیلم مستند شرکت کننده در بخش قدیمی جشنواره «زاویه باز – مستند» تعلق می گیرد و به برنده جایزه نقدی 10 میلیون وون کره ای با رای مردم تعلق می گیرد.

بوسان تا کنون 2 جایزه از تماشاگران اعطا کرده است یکی در بخش ترندهای جدید و دیگری در بخش فلش فوروارد بود که به ترتیب به فیلم اول یا دوم فیلمسازان آسیایی و غیرآسیایی تعلق می گیرد.

جشنواره کره در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جایزه را با هدف نزدیک‌تر کردن مخاطبان به فیلم‌های مستند اهدا می‌کند و امیدوار است که مستندسازی را ارتقا داده و از فیلمسازان کره‌ای و آسیایی حمایت بیشتری کند.

این جشنواره که مدت ها به عنوان تاثیرگذارترین جشنواره فیلم در آسیا شناخته می شد، در حال حاضر برای غلبه بر یک دوره طولانی آشفتگی تلاش می کند زیرا در 2 سال گذشته مجموعه ای از تغییرات مدیریتی را تجربه کرده است و اکنون در حال تشکیل تیم جدیدی برای تصدی مسئولیت است. بازگرداندن اعتماد به صنعت کره. در حال حاضر پارک کوانگ سو، فیلمساز تاثیرگذار، مدیریت جشنواره 2024 را بر عهده دارد تا پس از پایان دوره امسال، جستجوی مناسب ترین نامزد در زمان کافی انجام شود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان از 2 تا 11 اکتبر (11 تا 20). مهر) و نوزدهمین بازار فیلم و محتوای آسیایی با تمرکز بر صنعت به صورت موازی از 5 تا 8 اکتبر (14 تا 17) مهر) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا