اخبار روز

ترور اسماعیل هنیه با شکارچی یا پرنده کوچک یا بمب گذاری؟ / فلاحت پیشه: سناریوی نفوذ جدی است/ کشور را وارد جنگ نکنیم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با روزنامه اعتماد.

در ادامه بخش های مهم این گفتگو را می خوانید.

* مهمترین سناریویی که باید در مورد ترور هنیه در نظر گرفت، سناریوی نفوذ است. موضوعی که نیاز به ارزیابی و بررسی دقیق از منظر تحلیلی دارد. امیدوارم سناریوهایی که برخی کارشناسان رادیو و برخی رسانه های رادیکال مطرح می کنند، در خدمت فرار از مسئولیت نباشد.

*متاسفانه اخیراً در صداوسیما فرضیه هایی درباره مقتل شهید اسماعیل هنیه مطرح شده که هم باعث سردرگمی و هم آسیب روحی به جامعه می شود. برخی در مورد شلیک موشک از داخل یا خارج صحبت می کنند. برخی به وجود پرندگان کوچک مشکوک هستند. برخی اخبار حاکی از حضور یک جنگنده است و گروهی از رسانه های خارجی نیز از بمباران ساختمان مذکور خبر می دهند. اما اتفاقی که افتاده این است که یک حمله تروریستی ناجوانمردانه در یکی از مناطق حفاظت شده کشورمان (پایتخت) رخ داده و به افکار عمومی آسیب وارد کرده است.

*امروزه همین مردم و جریاناتی که با طرح چند سوال عزت سعی دارند کشور را وارد فضای انتقام جویی سریع کنند، کوچکترین انتقادی به عملکرد دولت سیزدهم در این زمینه نمی کنند. بسیاری از روزنامه‌ها، افراد و گروه‌های راست‌گرا تلاش می‌کنند کشور را برای ورود سریع به مرحله انتقام‌جویی تحت فشار قرار دهند، اما این رسانه‌ها و جریان‌ها هرگز این سوال را مطرح نکرده‌اند که چرا جنبه‌های امنیتی موضوع به درستی ارزیابی نشده و چرا شفاف‌سازی شده است. هنوز باید ساخته شود ساخته نشده است.

*چند لحظه پیش یکی یکی از مقامات دولت سیزدهم به صراحت اعلام کرد که تمامی مناطق نفوذ رژیم صهیونیستی را در کشور کشف و خنثی کرده است، اما حوادثی مانند ترور شهید هنیه نشان می دهد که همچنان آسیب پذیری های امنیتی وجود دارد که به زودی به آنها رسیدگی خواهد شد. نیاز احتمالی به تعمیر آنها اساسا یکی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم توجه به این خلأها و کمبودهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

* اول، ایران باید عوامل بالقوه نفوذ را شناسایی کرده و دسترسی آنها به مناطق اطلاعاتی و امنیتی را مسدود کند. از سوی دیگر باید توجه داشت که از بیان نظراتی که کشور را به سمت جنگ سوق می دهد، خودداری کنند. بخشی از پروژه نفوذ می تواند از این طریق جریان داشته باشد. مردم و جریاناتی که کشور را به سرزمین های ناشناخته هدایت می کنند، بر اساس منافع دشمنان کشور عمل می کنند نه منافع ملی ایران.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا