اخبار روز

آیا بمب افکن مرموز چین به هژمونی نظامی آمریکا پایان خواهد داد؟

به گزارش بازتاب آنلاین، B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده که قرار است تا پایان دهه وارد خدمت شود، آماده است برتری تکنولوژیکی خود را نسبت به بمب افکن رادارگریز H-20 چین حفظ کند.

با این حال، یک چیز 100٪ مسلم است: Northrop Grumman B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده تا پایان دهه وارد خدمت خواهد شد. اگرچه ما واقعاً چیز زیادی در مورد شیان H-20 چین نمی دانیم. اگرچه پکن به طور گسترده توانایی های خود را تبلیغ کرده است، پنتاگون انتظار دارد هواپیماهای آمریکایی برتری خود را حفظ کنند.

بمب افکن رادارگریز آینده چین حداقل از سال 2016 در حال توسعه بوده است، و اگرچه یک مقام نظامی چین در ماه مارس گفت که “به زودی” از آن رونمایی خواهد شد، جزئیات کمی منتشر شده است.

نکته ای که در مورد H-20 وجود دارد این است که اگر واقعاً به طراحی سیستم نگاه کنید، احتمالاً به خوبی پلت فرم های ایالات متحده نیست. یکی یک مقام اطلاعاتی وزارت دفاع که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: «چالش‌های فنی از نظر نحوه عملکرد سیستم به روشی مشابه B-2 یا B-21 وجود دارد.

H-20 کجای میدان جنگ است؟

چین سال ها پیش اعلام کرد که H-20 به زودی در دسترس خواهد بود، اما تا به امروز هیچ جزئیاتی در مورد این بمب افکن منتشر نشده است – از جمله اینکه چند کارخانه در پکن آن را می سازند.

توسعه B-21 Raider ادامه دارد

Northrop Grumman B-21 Raider اولین پرواز خود را در نوامبر گذشته انجام داد و آزمایشات پرواز تا به امروز ادامه دارد و حداقل شش نمونه اولیه در حال حاضر در مراحل مختلف تولید هستند.

آیا بمب افکن مرموز چین به هژمونی نظامی آمریکا پایان خواهد داد؟

علاوه بر ساخت B-21 Raider با فناوری و قابلیت های پیشرفته، مقامات نیروی هوایی ایالات متحده بر مهار هزینه ها و در عین حال به حداکثر رساندن انعطاف پذیری تاکید کرده اند. B-21 دارای طراحی معماری سیستم های باز است که امکان ادغام سریع قابلیت های آینده را برای همگام شدن با محیط تهدید بسیار رقابتی فراهم می کند.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد حدود 100 فروند از این بمب افکن ها را بسازد که جایگزین بمب افکن های قدیمی B-1B Lancer و B-2 Spirit در حال حاضر در خدمت خواهند شد.

پکن گام های بلندی در توسعه تجهیزات نظامی پیشرفته برداشته است، اما پنتاگون همیشه برتری تجهیزات نظامی چین را رد کرده است. اینها شامل چنگدو J-20 “اژدهای توانا” نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF) است که نسل پنجم جنگنده رادارگریز دو موتوره در همه شرایط آب و هوایی است.

حتی اگر J-20 به خوبی F-22 Raptor لاکهید مارتین باشد، نیروی انسانی همچنان یک چالش بزرگ برای چین خواهد بود. اما تا زمانی که چین بمب افکن مرموز خود را به فضا پرتاب نکند، نمی توان گفت که چگونه کار خواهد کرد.

منبع: منافع ملی

2272272

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا