اخبار روز

تامین اجتماعی اعلام شد؛ ماجرای تصویب هزینه های جنجالی در قرارگاه اربعین


به گزارش مانیبان، هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای ادعاهای مطرح شده اخیر در شبکه های اجتماعی مبنی بر مسئولیت اجتماعی این سازمان در امور فرهنگی را رد و پاسخ داد.

در اطلاعیه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی آمده است: روابط عمومی دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه در خصوص برخی موضوعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تصویب هزینه های مسئولیت اجتماعی مجتمع های اقتصادی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ستاد اربعین حسینی. توجه مردم شریف را جلب می کند:

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به معنای تعهد شرکت ها به مشارکت در مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، ورزشی و غیره است. شرکت‌هایی که در کشور ما بر اساس ماده ۴۰ فصل ۶ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، وظیفه شرکت‌های تولیدی است. متأسفانه در دو دهه اخیر این وظیفه قانونی صندوق های بازنشستگی زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی در روندی غیر شفاف انجام شد و به حیاط خلوت برخی دولت ها تبدیل شده بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم برای اولین بار «فرم هزینه مسئولیت اجتماعی شرکتی در زیرگروه‌های اقتصادی» را با پیشنهاد به هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه تصویب کرد. انضباط، مقررات و شفاف سازی. در این آیین نامه اگرچه چارچوب هزینه های مسئولیت اجتماعی مشخص شده است، اما هر نوع پرداختی از سوی شرکت ها منوط به تایید کارگروه مربوطه است و شکل نظارت بر هزینه ها نیز مشخص شده است، به عنوان مثال این امر برای رفع نیازها می باشد. . و تامین مسکن معلولان، هدف صندوق های بازنشستگی در جلسه قبل. این کارگروه یک سال است که وجود دارد.

در امر اربعین حسینی، تامین بخشی از هزینه ها توسط وزارتخانه های مختلف از ستاد اربعین و با ابلاغ وزیر محترم کشور (نامه شماره 27923 مورخ 19/02/1303) به ایشان محول شده است. وزارتخانه و همچنین کلیه سازمانهای دولتی و غیردولتی. از سوی دیگر همه ساله بسیاری از صندوق ها و شرکت های تابعه با برپایی موکب و شرکت در هزینه های اربعین به جامعه هدف کارگران و بازنشستگان محترم خدمات رسانی می کردند. بررسی در هیئت مدیره و. طبق روال قانونی

مجددا تاکید می شود که تاکنون وجوه بر اساس مکاتبات قبلی مبلغی واریز نکرده و هرگونه پرداخت مشمول کلیه تشریفات قانونی و اداری فوق الذکر خواهد بود.

گفتنی است، مبالغ درخواستی برای آماده سازی زیرساخت های خدمات رسانی به هموطنان زائران اربعین حسینی تنها بخشی از ظرفیت های موجود است و این شبهه که منابعی برای صرف مسئولیت اجتماعی دولت جدید وجود ندارد. نادرست . .

همچنین این رویکرد در راستای سیاست دولت چهاردهم و تاکید رئیس جمهور محترم بر لزوم انجام تعهدات نهادها در زمینه برگزاری باشکوه هر چه بیشتر مراسم اربعین حسینی است که مورد تایید قرار گرفته است. اولین اطلاعیه هیئت محترم دولت در خصوص تخصیص اعتبار برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه برای زائران اربعین.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا