دانستنی ها

برای درمان کبد چرب در روزه داری چه بخوریم؟

چای تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد. همچنین می تواند برای سلامت کبد بسیار مفید باشد. مطالعه ای که در ژاپن انجام شد نشان داد که برای افراد مبتلا به کبد چرب، نوشیدن 5 فنجان چای سبز می تواند به بهبود وضعیت این بیماری کمک کند. وجود ترکیبی به نام «کاتچین» در این نوشیدنی به عملکرد کبد کمک زیادی می کند. از طرفی چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که در مراقبت از کبد موثر است. می توانید در وعده صبحانه به جای چای سیاه یک فنجان چای سبز بنوشید.

خوردن سبزیجات چلیپایی برای صبحانه

به گزارش بهداشت نیوز، سبزیجات همچنین می توانند یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب باشند. از جمله این سبزیجات مفید می توان کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم را نام برد. با توجه به گلوتاتیون موجود در کلم، این سبزیجات به افزایش آنزیم های سم زدایی بدن کمک می کنند. خوردن سبزیجات چلیپایی باعث افزایش تولید گلوکوزینولات در سیستم ایمنی می شود. بنابراین در دفع رادیکال های آزاد از بدن و دفع سموم تاثیر بسزایی دارد.

خوردن صبحانه با زردچوبه

همچنین می توانید برای تهیه یک وعده غذایی رژیمی برای مقابله با کبد چرب، زردچوبه را به صبحانه خود اضافه کنید. این پودر قرن هاست که در هند به عنوان دارو استفاده می شود. کورکومین یک ماده موثر در زردچوبه با خواص بیولوژیکی قوی است. مصرف با زردچوبه یکی غذاهای صبحانه ممکن است در درمان کبد چرب موثر باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید املت درست کنید، اضافه کردن زردچوبه به این غذا را فراموش نکنید.

مصرف سیر قبل از ناشتا

یکی یکی از غذاهای مفیدی که به پاکسازی کبد کمک می کند سیر است. از آنجایی که سیر سرشار از گوگرد است، آنزیم های کبدی را فعال می کند و به دفع سموم از بدن کمک می کند. سیر حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است و از بدن محافظت می کند. سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که به افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی طبیعی در کبد کمک می کند.

مصرف مرکبات در وعده صبحانه

مرکبات در لیست غذاهای کبد چرب قرار دارند. زیرا این میوه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. از طرفی کبد را تقویت کرده و سنتز مواد سمی را تضمین می کنند. گریپ فروت یکی یکی از میوه هایی است که حاوی دو نوع آنتی اکسیدان اصلی به نام های نارینجین و نارینژنین است. این دو آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و محافظت از سلول های کبد کمک می کنند.

خوردن گردو با پنیر

یکی از راه های تهیه غذای رژیمی برای مقابله با کبد چرب، ترکیب گردو با پنیر است. گردو سرشار از گلوتاتیون، اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آمینه آرژنین است. بنابراین مصرف آن ضمن سم زدایی کبد برای بدن موثر است. خوردن گردو در صبحانه به دفع آمونیاک از بدن کمک می کند.

استفاده از روغن زیتون برای تهیه یک صبحانه رژیمی

برای تهیه صبحانه رژیمی برای کبد چرب می توانید به جای روغن یا روغن گیاهی از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن حاوی چربی غیراشباع است و می تواند به تقویت کبد چرب کمک کند. مصرف آن فشار زیادی به کبد وارد نمی کند. از طرفی در دفع سموم مضر بدن نیز موثر است. یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن زیتون می تواند کبد چرب را کاهش دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا