اخبار روز

دانشجویان برای پیاده روی اربعین 5 تا 10 میلیون تومان وام می گیرند


به گزارش مانیبان، محسن مسلمی معاون اجرایی و اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعطای تسهیلات به دانشجویان متقاضی اربعین حسینی گفت: طبق توافقات انجام شده با روسای صندوق رفاه دانشجویان از محل صندوق رفاه دانشجویی. تسهیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و قرض الحسنه در ایام اربعین حسینی به دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی اعطا می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت که قصد زیارت عتبات عالیات را به صورت کاروانی یا انفرادی در ایام اربعین امسال دارند، مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دانشجویان اعزامی هوایی 10 میلیون تومان و برای دانشجویان اعزامی زمینی 5 میلیون تومان است. هر دانش آموز 5 میلیون تومان. هزینه آن توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان درخواست خود را برای اعزام به پیاده روی اربعین به معاونت فرهنگی دانشگاه ارائه کرده اند و طی فرآیندی فرم دانشجویان برای دریافت وام پیاده روی اربعین به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می شود.

معاون پشتیبانی و اعزام عمره و عتبات علما با اشاره به ارائه خدمات توسط تمامی کارکنان گفت: ستاد عمره و عتبات علما در نجف و کربلا مستقر است و خدمات اسکان و غذا را به صورت رایگان به طلاب ارائه می کند. است.

وی افزود: در خصوص دانشجویان به دلیل اینکه تعداد آنها زیاد است و مشخص نیست چه زمانی دانشجویان مراجعه می کنند، امکان پوشش این دانشجویان وجود ندارد، بنابراین نامه ای به دانشگاه ها ارسال کرده و درخواست کرده ایم که گروه کاروان هایی که قرار است برای پیاده روی اربعین اعزام شوند و لطفا در صورت استفاده از این خدمات به ما اطلاع دهید تا بتوانیم آنها را بپذیریم.

مسلمی اضافه کرد: همچنین بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارتخانه های علوم و بهداشت مقرر شده است که دانشگاه ها برای دانشجویانی که به صورت کاروانی به مشرف از شهر محل تحصیل تا مرز سفر می کنند، تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: ثبت نام کاروان پیاده اربعین در دانشگاه ها آغاز شده است و دانشگاه ها تا 15 می باشد. مرداد 1403 این فرصت را دارد تا لیست دانشجویان متقاضی اربعین حسینی را برای جدول بندی اسکان به ستاد ارسال کند. از نظر امکانات شرایط تسهیلات پیاده روی اربعین به دانشکده ها ابلاغ شده است و دانشکده ها در حال ارسال لیست دانشجویان هستند. هماهنگی با صندوق رفاه دانشجویان

وی اظهار داشت که از 22 ام مرداد 1403 موکب ستاد عمره دانشگاهی در کربلا و نجف مستقر هستند. وی افزود: تعداد کاروان های گروه های دانشجویی تقریبا 45 تا 50 هزار نفر است و خدمات اسکان و غذا برای کاروان های گروه دانشگاه ارائه می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا