اخبار خودرو

صدور گواهی اسقاط برای واردات خودرو کارکرده

صدور گواهی اسقاط برای واردات خودرو کارکرده

رئیس نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متقاضیان واردات خودروهای دست دوم می توانند از سامانه ستاد نوسازی ناوگان گواهی اسقاط شماره گذاری خودرو خریداری کنند و نیازی به خرید خودروی فرسوده نیست.

به گزارش خودروکار به نقل از تسنیم، مهران سالاریه در خصوص آیین نامه اجرایی واردات خودروهای فرسوده گفت: برای واردات خودرو باید خودروی فرسوده داشته باشد یا خودروی فرسوده نام خود واردکننده باشد. بنابراین خودروی فرسوده طی مراحل شماره گذاری اسقاط می شود و نیازی به تشکیل پرونده در مرکز نوسازی ناوگان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در مقررات مقرر شده است خودروی فرسوده لازم نباشد، افزود: در مرحله مجوز و زمانی که خودرو نیاز به شماره گذاری دارد، متقاضی باید به ستاد نوسازی سامانه مراجعه و گواهی اسقاط دریافت کند. با مبلغ 35 میلیون تومان (این مبلغ توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعیین می شود) و پس از آن می توانید مجوز شماره گذاری را دریافت و خودرو را پرداخت کنید.

سالاریه درباره تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز گفت: برای اعزام خودرو به 2 تا 7 گواهی اسقاط نیاز است که این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد. این مورد در آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو به طور کامل مشخص شده است و متقاضیان می توانند گواهی اسقاط را اخذ و براساس آن خودرو مورد نظر را شماره گذاری کنند.

وی ادامه داد: خودروهای برقی و خودروهای تمام هیبریدی با ارائه گواهی اسقاط مشمول تخفیف می شوند و متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کرده و خودروهایی با آلایندگی کمتر وارد کنند و هزینه شماره گذاری کمتری بپردازند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا