دانستنی ها

حقیقت ترسناک در مورد شکلات

شکلات در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. اما دانشمندان یک واقعیت ترسناک در مورد شکلات کشف کرده اند که می تواند عادات غذایی روزانه شما را به طور کامل تغییر دهد.

به گزارش گجت نیوز، سازمان های مختلفی هستند که کیفیت و ترکیب محصولات غذایی عرضه شده به بازار را در هر کشوری از جهان کنترل می کنند. این سازمان ها عموماً مسئول حفاظت از جان شهروندان هستند. در واقع به لطف این سازمان ها، مردم در هنگام خرید از فروشگاه ها نگرانی زیادی ندارند. با این حال، ظهور یک واقعیت ترسناک در مورد شکلات باعث ایجاد تردیدهایی در این زمینه شد.

حقیقت ترسناکی که فقط به شکلات محدود نمی شود

شکلات تیره یا تخته ای در بین گروه های سنی مختلف بسیار محبوب است. به همین دلیل است که دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن تصمیم گرفتند بیش از 70 محصول مبتنی بر شکلات تلخ موجود در فروشگاه های مختلف از جمله Amazon، GNC و Whole Foods Market را بررسی کنند.

محققان پزشکی و بهداشتی می خواستند ببینند آیا این محصولات حاوی فلزات سنگین، سرب، کادمیوم و آرسنیک هستند یا خیر. نتایج نشان داد که سطح فلز سرب در بیش از 43 درصد محصولات موجود بالاتر از مقدار استاندارد بود. علاوه بر این، سطح کادمیوم در 35 درصد محصولات، محققان را شوکه کرد. متاسفانه این حقیقت ترسناک از دید خریداران شکلات تلخ پنهان شده است.

از آنجایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد میزان مجاز فلزات سنگین در غذاها سکوت می کند، محققان از قانون Prop 65 کالیفرنیا در این زمینه استفاده کردند. در واقع، سازمان غذا و داروی ایالات متحده محدودیت هایی را فقط برای محصولاتی که برای کودکان در نظر گرفته شده است، اعمال کرده است. طبق قانون کالیفرنیا، میزان فلزات سنگین در غذاهای مختلف نباید از 0.5 میکروگرم در روز بیشتر شود.

طبیعتا رژیم غذایی افراد متفاوت است و نمی توان میزان مصرف روزانه شکلات تلخ آنها را مشخص کرد. بنابراین، دانشمندان میزان مصرف توصیه شده در هر وعده را که در پشت شکلات های مختلف نوشته شده بود اندازه گیری کردند. نتایج یک حقیقت تلخ را در مورد شکلات تلخ آشکار کرد. فلزات سنگین در برخی از محصولات ذکر نشده است نبود; اما برخی از آنها به طور متوسط ​​حاوی 316.3 میکروگرم فلزات سنگین در هر وعده بودند.

حقیقت این بود که وضعیت با کادمیوم، یک سرطان‌زای شناخته شده، بسیار بدتر بود. به طور کلی، اگر فردی در معرض 4.1 میکروگرم کادمیوم در روز باشد، مشکل خاصی ایجاد نمی شود. با این حال، میزان کادمیوم موجود در شکلات های تلخ موجود در بازار از 0.29 تا 14.12 میکروگرم متغیر بود. اما خوشبختانه هیچ یک از محصولات موجود بیش از مقدار مجاز آرسنیک نداشتند.

راه حل مقابله با فلزات سنگین در شکلات

با توجه به مقادیر متفاوت فلزات سنگین در شکلات تلخ، دانشمندان معتقدند تنها راه حل محدود کردن مصرف است. با توجه به این واقعیت ترسناک در مورد شکلات، افراد نباید بیش از حد شکلات بخورند. در واقع، مصرف 28 گرم شکلات در روز یا 56 گرم یک روز در میان بی خطر تلقی می شود.

ظهور این حقیقت وحشتناک در مورد شکلات یک سوال مهم را ایجاد کرد. چگونه می توانیم از فلزات سنگین مانند سرب در مواد غذایی خود اجتناب کنیم؟ به گفته دانشمندان، فلزات سنگین را نمی توان به طور کامل از رژیم غذایی حذف کرد. مطالعات منتشر شده در اخبار علمی ثابت کرده است که برنج، ماهی، میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر متفاوتی از فلزات هستند.

به طور کلی بدن انسان می تواند مقدار مشخصی از فلزات سنگین را از طریق عرق یا ادرار دفع کند. اما زمانی که مقدار فلزات از حد معینی فراتر رود، در قسمت های مختلف بدن تجمع می یابند و به اندام های اصلی آسیب می رسانند. به همین دلیل افراد باید مصرف فلزات سنگین خود را تا حد امکان کاهش دهند. اما مشکل اینجاست که مردم عادی به تجهیزات مختلف برای ارزیابی میزان فلزات سنگین در غذا دسترسی ندارند.

دانشمندان معتقدند پس از کشف این حقیقت وحشتناک در مورد شکلات، تنها راه باقی مانده ایجاد تنوع در رژیم غذایی است. تنوع در غذاهایی که مصرف می کنید و برندهایی که استفاده می کنید می تواند از شما در برابر مشکلات مختلف از جمله فلزات سنگین محافظت کند.

کلاهبرداری به نام محصولات ارگانیک

برندهای مختلف در تحقیقات منتشر شده مورد بررسی قرار گرفتند. اما نام این برندها در نتایج نهایی منتشر نشد. دانشمندان فکر می کنند که انتشار نام های تجاری ممکن است یک باور نادرست را در جامعه گسترش دهد. ممکن است از یک طرف میزان سلامت محصولات یک برند با یکدیگر متفاوت باشد و از طرف دیگر برای مدت طولانی به یک برند چک سفید داده شود.

با تمام این اوصاف، جالب است بدانید که حقیقت وحشتناک کشف شده در مورد شکلات بیشتر مربوط به محصولات ارگانیک است. در واقع، مقادیر بیشتری از کادمیوم و سرب در شکلات های به اصطلاح ارگانیک یافت شد. امروزه، مردم در سراسر جهان به طور فزاینده ای به محصولات ارگانیک علاقه مند شده اند و فکر می کنند که آنها طبیعی تر و سالم تر هستند. اما حقیقت این است که محصولات ارگانیک هرگز برای سطوح سرب، کادمیوم و آرسنیک ارزیابی نمی شوند.

تحقیق مورد بحث یک واقعیت ترسناک و بسیار مهم را در مورد شکلات آشکار کرد. اما یک سوال مهمتر بی پاسخ مانده است. فلزات سنگین چگونه و در چه مرحله ای وارد شکلات تلخ شدند و آیا شرکت های مختلف لزوما در این زمینه مقصر هستند؟ خوشبختانه مطالعات قبلی به این سوال پاسخ داده اند. به نظر می رسد که کادمیوم و سرب می توانند به روش های مختلف وارد شکلات تلخ شوند.

می توان گفت که بیشتر کادمیوم توسط گیاه و از طریق خاک جذب می شود. با این حال، سرب را می توان در مراحل مختلف، از جمع آوری و خشک کردن تا فرآوری دانه های کاکائو، اضافه کرد. با این حال، برخی از محققان از نتایج نهایی انتقاد می کنند. به گفته آنها، قانون کالیفرنیا رویکردی بسیار محافظه کارانه در زمینه فلزات سنگین دارد.

در واقع اگر سطح سمیت یک فلز را ملاک قرار دهیم، محصولات موجود در بازار با افتخار تست نهایی را پشت سر خواهند گذاشت. در این صورت دیگر نمی توان از کشف حقیقتی ترسناک درباره شکلات تلخ صحبت کرد. با توجه به جنجال های فعلی، به نظر می رسد بهترین کار ایجاد تنوع در رژیم غذایی و استفاده از برندهای مختلف است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا