اخبار روز

پیروزی حجاب بر قوانین؛ دونده فرانسوی با کلاه در المپیک درخشید

دونده فرانسوی سونکمبا سیلا پس از غلبه بر موانع قانونی و با ابتکار زیرکانه موفق شد با حجاب در مراسم افتتاحیه و بازی های المپیک پاریس شرکت کند و به نماد مبارزه برای برابری و آزادی مذهبی در ورزش تبدیل شود.

دونده فرانسوی سرانجام موفق شد با حجاب در المپیک پاریس شرکت کند.

به گزارش فارس، چند روز مانده به آغاز المپیک پاریس، سونکمبا سیلا دونده فرانسوی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که به دلیل حجاب نمی تواند در مراسم افتتاحیه المپیک شرکت کند.

اما در نهایت او با پوشیدن یک کلاه بیسبال آبی تیره که با عجله از یک فروشگاه بزرگ خریده بود، توانست در مراسم افتتاحیه در رودخانه سن شرکت کند.

بر اساس قوانین سکولاریستی، ورزشکاران مسلمان فرانسوی مجاز به شرکت در المپیک با پوشیدن لباس های اسلامی نیستند، که باعث خشم شدید مقامات فرانسوی شد.

سیلاس قرار بود روز جمعه در دوی 4 در 400 متر شرکت کند. کمیته المپیک فرانسه اعلام کرد که او اجازه دارد با کلاه ایمنی در مسابقات شرکت کند. مقامات ورزشی فرانسه و سیلا پس از مذاکره با اسپانسر بازی ها و برند Berloti که لباس ورزشکاران فرانسوی را برای مراسم افتتاحیه طراحی کرده بود، به توافق رسیدند.

جدا از المپیک، فدراسیون‌های ورزشی فرانسه قوانین خاص خود را تعیین می‌کنند: فوتبال، بسکتبال و جودو پوشیدن سر را در طول مسابقات ممنوع می‌کنند، در حالی که راگبی، هندبال و دو و میدانی این اجازه را می‌دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا