اخبار روز

تغییر مسیرهای تردد در شمال تهران؛ طرح 24 ساعته برای ترافیک روان

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تغییر جهت تردد در برخی از خیابان های محدوده شمالی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مصطفی زینی وند در این باره توضیح داد یکی وی با بیان اینکه خیابان شریعتی و خیابان های اطراف یکی از پرترددترین و پرترددترین محورهای تهران است، گفت: این خیابان دارای محورهای مواصلاتی فراوانی به ویژه در محدوده شهری منطقه 3 است که در این زمینه و پس از انجام طرح های مطالعاتی با همکاری شهرداری شهرداری منطقه 3 با هدف سامان‌دهی ترافیک، ارتقای انضباط و ارتقای ایمنی راه‌ها، تغییراتی در مسیرهای حرکتی این معابر و اصلاحات دیگری در دوربرگردان‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در قالب طرحی در جهت عقربه‌های ساعت ایجاد شد. این طرح از ابتدای روز پنجشنبه یازدهم مرداد آغاز شد و اثرات ترافیکی طراحی آن منجر به مسیریابی روان تر ترافیک، نظم بخش و افزایش ایمنی ترافیک شده است.

وی درباره تغییر جهت تردد خودروها در برخی از خیابان های این منطقه گفت: جهت تردد خودروها در خیابان مینا حدفاصل خیابان شریعتی تا میدان مینا از شرق به غرب تغییر یافته است. همچنین خیابان یک طرفه شهید سنجابی (بهروز سابق) حدفاصل میدان مینا تا خیابان شهید دستگردی (ظفر سابق) از جنوب به شمال به خیابان یک طرفه تبدیل شد.

رئیس اداره مهندسی راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مسیر تردد در جاده دو بانده ظفر حدفاصل خیابان شهید سنجابی تا خیابان شریعتی از غرب به شرق است، گفت: ترافیک نیز یک طرفه است چراغ های تقاطع خیابان شریعتی – مینا و زیبا حذف و این تقاطع مسدود شد.

زینی وند در خصوص تغییرات دوربرگردان ها نیز گفت: در تقاطع جاده ظفر – نصیری که به دلیل حرکات مورب شاهد ایجاد گره های ترافیکی و بعضاً انسداد در آن منطقه بودیم، فقط پیچ به چپ و راست در مسیر وجود داشت. ضلع جنوبی تقاطع خیابان شریعتی و خیابان ظفر با چرخش در این منطقه و عبور از خیابان مینا و سنجابی برای شهروندانی که مایل به رسیدن به خیابان ظفر هستند امکان پذیر شد.

به گفته وی، با اصلاح هندسی خیابان مینا، تقاطع رودبار شرقی و غربی، دسترسی از شبکه جاده ای اطراف میدان مینا به بلوار میرداماد مانند گذشته از طریق تقاطع رودبار غربی امکان پذیر شد.

زینی وند افزود: با توجه به درخواست های مردم در خصوص مشکلات تردد وسایل نقلیه در خیابان های شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر و راهبندان در برخی از تقاطع های آنها، طرح حلقه عقربه های ساعت در شبکه خیابان های شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر انجام شده است. اجرا شد. به منظور بررسی انعقاد و اخذ توافقات لازم برای اجرای طرح حلقه 24 ساعته در این تقاطع ها، جلسات مختلف مشترک و بازدید از محل با جامعه برگزار شد. در نهایت پس از اطلاع رسانی زیست محیطی و از طریق رسانه های محلی به شهروندان، طرح حلقه 24 ساعته توسط شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرا شد و خوشبختانه بازخوردها از اجرای طرح تا به امروز مثبت و کمک کننده بوده است. در این منطقه.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اجرای این پروژه از خواسته های اهالی و کسبه این منطقه بود که سال گذشته در کمیته شبکه راه های شورای حمل و نقل کلانشهر تهران به تصویب رسید. . با توجه به حجم بالای تردد در نیمه دوم سال، امکان اجرای چنین طرح هایی وجود ندارد که اجرای آنها زمان بر است و در صورت اجرا احتمال شکست آنها وجود دارد، بنابراین اجرای این طرح به اول موکول می شود. نیمی از امسال بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در چند روزی که از اجرای طرح و تغییرات می گذرد، وضعیت ترافیکی منطقه نسبت به قبل بهتر شده است. البته چند روز طول می کشد تا کاربران به طور کامل با تغییرات ایجاد شده آشنا شوند و نرم افزار روتر این تغییرات را بپذیرد. برای سایر جاده های تهران نیز برنامه های مشابهی در نظر داریم که در زمان مناسب اجرایی خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا