سبک زندگی

ضربان قلب فلزی در بدن انسان/عکس

به گزارش پی ام آپ، برای بیماران مبتلا به نارسایی شدید دوبطنی قلب یا نارسایی تک بطنی، پیوند ممکن است راه موثری باشد. موسسه قلب تگزاس از اولین کاشت موفقیت آمیز قلب مصنوعی کامل در بدن انسان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قلب مصنوعی از یک پمپ خون چرخشی مبتنی بر تیتانیوم با دو بطن تشکیل شده است. بر اساس بیانیه ای از موسسه قلب تگزاس، قلب مصنوعی از یک پمپ خون دو بطنی تیتانیومی با یک قسمت متحرک تشکیل شده است که از یک پروانه معلق مغناطیسی استفاده می کند. پروانه خون را پمپاژ می کند و هر دو بطن قلب نارسا را ​​جایگزین می کند.

قلب مصنوعی از فناوری مشابه خطوط قطارهای پرسرعت استفاده می کند. اکنون در بدن انسان کاشته می شود. هدف از ساخت این دستگاه جایگزینی کامل قلب نیست، فقط در مواردی مناسب است که بیمار واقعا نیاز به پیوند قلب داشته باشد.

به گفته دانیل تیمز، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری BiVACOR، که قلب مصنوعی او از فناوری پیشرفته شناور مغناطیسی (maglev) استفاده می کند. او می‌گوید: «قلب مصنوعی کامل ما را یک قدم به ارائه یک گزینه بسیار مورد نیاز برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی که در انتظار پیوند قلب نیاز به حمایت دارند، نزدیک‌تر می‌کند.» “من مشتاقانه منتظر ادامه مرحله بعدی تحقیقات بالینی خود هستم.”

اولین استفاده از فناوری شناور مغناطیسی در قلب مصنوعی

اگرچه این اولین پیوند قلب مصنوعی نبود، اما اولین بار بود که دانشمندان از فناوری شناور مغناطیسی استفاده کردند.

فناوری شناور مغناطیسی از میدان های مغناطیسی برای بلند کردن و چرخش ملخ بدون تماس فیزیکی استفاده می کند. این رویکرد باعث کاهش اصطکاک و سایش مکانیکی و در نتیجه افزایش دوام دستگاه های مکانیکی می شود.

فن‌آوری شناور مغناطیسی یک بخش متحرک (پروانه) را قادر می‌سازد تا به طور موثر خون را به داخل حفره‌های قلب پمپ کند، و جایگزینی نرم‌تر و سازگارتر برای پمپ‌های مکانیکی سنتی که بر چندین قسمت متحرک و دریچه‌های مکانیکی متکی هستند، ارائه می‌دهد. هدف این فناوری بهبود عملکرد کلی قلب مصنوعی است.

این مطالعه سعی دارد ایمنی و عملکرد قلب مصنوعی ما را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ارزیابی کند. حداقل 26 میلیون نفر در سراسر جهان با مشکلات قلبی روبرو هستند.

58323

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا