اخبار ارز دیجیتال

سفر ۱۴ ساله بیت‌کوین؛ از ۵ سنت به ۷۴ هزار دلار!

پیت ریزو (Pete Rizzo)، یکی از تاریخ‌نگاران بیت‌کوین، طی پستی در پلتفرم X به این موضوع اشاره کرده که دقیقاً ۱۴ سال پیش در چنین روزی، یک بیت‌کوین (BTC) تنها ۰.۰۵ دلار (۵ سنت) ارزش داشت.

به گزارش رمز ارز نیوز، تفاوت فاحش این قیمت با ارزش فعلی این ارز دیجیتال، نمایانگر توسعه و پذیرش خارق‌العاده آن در یک و نیم دهه گذشته است.

در چنین روزی در سال ۲۰۱۰، بیت‌کوین هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار داشت و تنها برای تعداد کمی از علاقه‌مندان به فناوری و پذیرندگان اولیه شناخته شده بود.

با این حال، این ارز دیجیتال در حال حاضر در اکثر صرافی‌های بزرگ جهان قابل معامله است و بسیاری از کسب‌وکارها آن را پذیرفته‌اند و سازمان‌های مختلف روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های چشمگیر بیت‌کوین، جمع‌آوری ۱۸ میلیارد دلار سرمایه از زمان راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال تا کنون است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

پس از ارائه این صندوق‌ها، قیمت بیت‌کوین نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۳ چهار برابر شد و در ماه مارس امسال به سقف ۷۳۷۹۸ دلار رسید. با این حال، پس از ثبت این سقف، به دلیل کاهش تقاضا برای صندوق‌های یاد شده، قیمت بیت‌کوین نیز اصلاح شده و به حدود ۶۱ هزار دلار کاهش یافته است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا