اخبار روز

امتحانات مجدد دانش آموزان از فردا آغاز می شود

به گزارش بازتاب آنلاین، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس ماده تنها زمان برگزاری امتحانات شهریور دوره متوسطه مصوب پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون معاونت شورای عالی آموزش و پرورش به منظور افزایش بهره وری و ایجاد انعطاف در سازماندهی مسائل مربوط به تعلیم و تربیت دانش آموزان، امتحانات تابستانی است. سال تحصیلی جاری از 15 مرداد آغاز ماه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با تمرکز بر عدم کاهش کیفیت تدریس و یادگیری در دوره تابستانی دانش آموزان، مدارس روزانه و بزرگسالان، آمادگی لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم فراهم شود. نمره از طریق برنامه انجام می شود و برنامه حضور در حوزه امتحانی اعلام خواهد شد

مهر در خبری مبنی بر لو رفتن: این اتفاق در حالی رخ می دهد که طراحان سراسری سوالات امتحانی طبق قوانین تا زمان تکثیر، توزیع و اجرای آزمون ها در قرنطینه هستند.

نحوه ارزیابی اصول اولیه:

ارزیابی و اعلام نتایج نوبت تابستان (شهریور (ماه قبل) مدارس ابتدایی در کلیه مقاطع تحصیلی تا پایان مرداد ماه 1403 به اتمام برسد. به منظور آماده سازی مدارس برای شروع مناسب سال تحصیلی جدید، این روند به شهریور ماه موکول می شود.

در پایه ششم با رعایت مفاد ماده 6 آیین نامه سنجش پیشرفت تحصیلی آزمون هماهنگ منطقه ای که در صلاحیت مناطق است تا پایان برگزار می شود. مرداد ماه تمام شد و نتایج اعلام شد.

نحوه و زمان برگزاری امتحانات نیمسال اول و دوم دبیرستان:

امتحانات هماهنگ استانی و داخلی در تابستان سال تحصیلی جاری از ساعت 15 مرداد ماه شروع می شود و در هفته اول سپتامبر به پایان می رسد.

امتحان نوبت تابستانی برای دوره(هایی) که دانشجو/داوطلب در آن آزاد است خرداد در ماه 1403 و یا در دوره های قبلی که در آن نمره قبولی نداشته و یا هنوز توسط واحد انتخاب نشده اند برگزار می شود. بنابراین شرکت کنندگان در امتحانات نهایی تابستانی باید بدانند که نتایج این مرحله به سازمان سنجش نظام آموزشی کشور ارسال نخواهد شد. برای ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری دانش آموزی، اعمال موفقیت های تحصیلی در نوبت الزامی است خرداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آزمون شرکت کنید. اما نتایج این آزمون ها در تعیین معدل نهایی و پذیرش در دانشگاه ها و دانشکده هایی که صرفا بر اساس عملکرد تحصیلی دانشجو می پذیرند، حائز اهمیت است.

نحوه ارزیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه:

تا 20 اردیبهشت ماه 1403 اطلاع رسانی دانش آموزان استثنایی با تعیین شرایط (دبیری، اضافه کاری یا هر دو) برای هر دانش آموز با توجه به نوع امتحان توسط وزارت آموزش و پرورش استثنایی / منطقه / ناحیه / شهرستان به انجام می شود. نواحی و آمادگی منطقه در خصوص برگزاری آزمون و ورود دستگاه های کمکی و توانبخشی غیرحافظه ای (بهدید، پرکینز، سمعک، دستگاه کاشت حلزون و …) به همراه دانش آموزان بررسی و تایید شود. توسط بخش های استثنایی با هماهنگی حفاظت آزمون.

توجه: در صورتی که دانش آموزی در ایام امتحانات دچار مشکل یا تصادف شود و نتواند از قبل بنویسد، می تواند برای معرفی اداره آموزش و پرورش استثنایی، منشی استخدام کند.

رؤسا و رهبران دپارتمان ها با همکاری ادارات آموزش استثنایی استان ها باید از ویژگی ها و نیازهای منحصر به فرد هر گروه از دانش آموزان استثنایی آگاه باشند.

تبصره: ابلاغ دبیر باید توسط اداره آموزش و پرورش منطقه شهرستان برای معرفی شدگان از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی (طبق بند 1) صادر شود و مراکز سنجش جامع عمدتاً برای همکاران شاغل در مدارس استثنایی باشد.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا