دانستنی ها

با قرص های ویتامین چه کنیم؟ دی بهتر جذب میشه؟

3 راه برای افزایش جذب قرص ویتامین D در بدن

متأسفانه بسیاری از افراد ویتامین D کافی را از طریق رژیم غذایی یا نور خورشید دریافت نمی کنند و ممکن است به قرص های ویتامین D نیاز داشته باشند.

با این حال، جذب ویتامین D از مکمل ها همیشه کامل نیست. خبر خوب این است که می توانید با انجام چند مرحله ساده، جذب این ویتامین را افزایش دهید. در زیر سه راه حل برای افزایش جذب قرص ویتامین D در بدن ارائه می دهیم.

1- ویتامین D را با غذاهای چرب مصرف کنید

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که برای جذب بهتر به چربی نیاز دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین D با غذاهای چرب، جذب آن را چندین برابر افزایش می دهد. بنابراین بهترین زمان برای مصرف ویتامین D زمانی است که غذاهای چرب مصرف می کنید.

2- از مصرف ویتامین D همراه با روغن های معدنی خودداری کنید

مصرف همزمان روغن های معدنی و قرص های ویتامین D ممکن است در جذب این ویتامین مهم اختلال ایجاد کند. روغن های معدنی که اغلب به عنوان ملین استفاده می شوند، ممکن است در جذب ویتامین D بدن اختلال ایجاد کنند. بنابراین توصیه می شود از مصرف همزمان این دو ماده خودداری شود.

3- قرص ویتامین دی با کلسیم بخورید

ویتامین D و کلسیم دو ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان ها و دندان ها هستند. جالب است بدانید که این دو ماده مغذی ممکن است به جذب بهتر بدن در بدن کمک کنند. بنابراین مصرف مکمل های ویتامین D به همراه لبنیات حاوی کلسیم مانند کلسیم و شیر می تواند راه حل موثری برای جذب بهتر ویتامین D در بدن باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا