اخبار روز سینما جهان

داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، هیئت داوران بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو معرفی شدند.

مهر نوشت: روز جمعه برگزارکنندگان جشنواره از جانی تو فیلمساز هنگ کنگی، ایلدیکو انیدی فیلمساز مجارستانی، آی هاشیموتو بازیگر ژاپنی و کیارا ماسترویانی بازیگر فرانسوی به همراه تونی لیانگ، رئیس هیئت داوران که قبلا انتخاب شده بود، به عنوان اعضای این جشنواره انتخاب شدند. هیئت داوران بخش رقابتی آنها نام اصلی را 2024 گذاشتند.

جانی تو نیز مانند تونی لیانگ، اسطوره سینمای هنگ کنگ، به خاطر فیلم های اکشن و جنایی خود در سراسر جهان شناخته شده است. از آثار این فیلمساز باسابقه و پرکار می توان به سه گانه «اخبار فوری»، «تبعید»، «کارآگاه دیوانه»، «جنگ مواد مخدر» و «انتخابات» اشاره کرد. او که یکی از چهره های مشهور جشنواره است، تاکنون 6 فیلم در جشنواره کن داشته است که 2 فیلم در بخش رقابت اصلی و 4 فیلم او به بخش رقابتی فیلم ونیز راه یافته است. جشنواره.

ایلدیکو انیدی نویسنده و کارگردان درام مجارستانی «روی گوشت و روح» است که برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین و جایزه اصلی جشنواره فیلم سیدنی شد و نامزد بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی 2018 شد. جوایز. آخرین فیلم انید، داستان همسر من با بازی لئا سیدوکس، در سال 2021 در کن اکران شد و فیلم بعدی او، دوست خاموش، قرار است تونی لیانگ را بازی کند.

بازیگر و خواننده ژاپنی آی هاشیموتو سفیر جشنواره فیلم توکیو در سال های 2021 و 2022 بود. از فیلم های او می توان به “Kirishma Matter” و “Makanai: Cooking for Maiko’s House” درام هیروکازو کوریدا در سال 2023 برای نتفلیکس اشاره کرد.

یکی دیگر از اعضای هیئت داوران کیارا ماسترویانی، هنرپیشه فرانسوی و دختر مارچلو ماسترویانی و کاترین دونو است که به خاطر فیلم‌هایی چون معشوق، کریستف اونوره، برنامه‌ریزی برای لنا و کلر دینز، ملعون‌شده، شهرت دارد. ماسترویانی نامزد دریافت جایزه سزار و برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سال 2019 برای بازی در فیلم “در یک شب جادویی” به کارگردانی اونوره شده است.

جشنواره فیلم توکیو 2024 از 28 اکتبر تا 6 نوامبر (7 تا 16 آبان) برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا