اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

قیمت دلار امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / اقدامات انتظامی، دلار را کاهشی کرد

 قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان ارزان شد و در نیمه پایینی کانال اول از کریدور ششم قرار گرفت.

 

در حالی که آلارم ریسک‌های سیاسی همچنان برای بازارهای مالی روشن است و معامله‌گران به اخبار مربوط به منطقه خاورمیانه توجه ویژه‌ای دارند، سیاست‌گذار قصد دارد با اقدامات امنیتی مانع رشد تقاضا شود و بازار ارز را مدیریت کند.

 

معامله‌گران، روند تقاضا را جلوتر از عرضه می‌دانند و معتقدند عرضه بازارساز محدود شده است. همچنین گفته می‌شود خبر بازداشت چهار دلال ارز در تهران، بر کاهش محدود قیمت دلار اثرگذار بوده است.

 

در اخبار صبح امروز رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خبر از شناسایی و بازداشت چهار فعال غیرمجاز و واحد صنفی آنان داد. او اعلام کرد: «از این واحد فاقد جواز کسب، بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۰۰ دلار، همچنین ۱۰ هزار لیر ترکیه و پنج هزار و ۴۵۰ یورو کشف و ضبط شده است.»

 

باید در نظر داشت در مواقعی که دلار خیز قابل توجهی برای صعود برمی‌دارد سیاست‌گذار سعی می‌کند به وسیله خبردرمانی و بگیر و ببندهای انتظامی خریداران دلار را محتاط کند و با این اقدامات روند کاهشی به بازار ارز بدهد.

 

 

بازار ارز کاهشی شد

قیمت درهم امروز با کاهش ۲۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاد. قیمت تتر روز یکشنبه ۲۰۰ تومان گران شد، اما همچنان از قیمت دلار جلو افتاده است. این ارز دیجیتال در لحظه نگارش گزارش روی رقم ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاده است.

 

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۸۹۰ تومانی معامله شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۷ هزار و ۲۷۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۰۰ تومانی پیدا کرد.

 

گفتنی است اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومانی عرضه شد و بیش از ۱۰۰ تومان رشد داشت.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا