اخبار روز

برای وام 40 تا 200 میلیونی به راحتی و فوری اقدام کنید

این وام به فرزندان اول تا پنجم خانواده های واجد شرایط اعطا می شود. برای اینکه بدانید چه شرایطی برای دریافت این وام وجود دارد و چه مراحلی را باید برای دریافت آن انجام دهید.

وام زایمان تسهیلاتی است که به خانواده های دارای نوزاد یا فرزند برای حمایت مالی از فرزندانشان ارائه می شود. این وام به پدر فرزندان متولد شده بعد از 1400 تعلق می گیرد.

وام فرزند نه تنها به یک فرزند خانواده تعلق می گیرد، بلکه فرزند اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال 1400 متولد شده اند می توانند این وام را دریافت کنند. مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:

فرزند اول: 40 میلیون تومان

فرزند دوم: 80 میلیون تومان

فرزند سوم: 120 میلیون تومان

فرزند چهارم: 150 میلیون تومان

فرزند پنجم: 200 میلیون تومان

البته شرایط دیگری نیز برای اخذ وام فرزند در سال 1403 وجود دارد که در ادامه این مقاله به همه آنها اشاره خواهد شد.

مبلغ وام برای فرزندان دوقلو به ازای هر فرزند یک وام است. در واقع دوقلوها به عنوان مثال به عنوان فرزند اول و دوم مشمول وام فرزند اول و دوم می شوند و در مجموع می توانند 120 میلیون تومان دریافت کنند.

علاوه بر شرط تولد فرزند خانواده در سال 1400 به بعد برای دریافت وام فرزند، چند شرط دیگر برای اعطای این تسهیلات به یک خانواده ضروری است. این شرایط عبارتند از:

1- طبق تبصره 4 ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانان، تسهیلات قرض الحسنه فرزند به خانواده هایی اطلاق می شود که زاد و ولد آنها از 2.5 بیشتر نباشد.

2- ابتدا باید بچه به دنیا بیاید فروردین برای دریافت وام فرزند باید ماه دیرتر از ۱۴۰۰ باشد و حداکثر دو سال از تولد گذشته باشد.

3- اگرچه از هر خانواده حداکثر پنج فرزند می توانند وام فرزند دریافت کنند، اما این فرصت تنها یک بار به هر فرزند تعلق می گیرد.

4- حتی اگر متقاضی در زمان بازپرداخت وام فرزند فرزند دیگری داشته باشد، این تخفیف به فرزند جدید نیز تعلق می گیرد.

برای دریافت وام فرزند نیازی به ارائه کارت انصراف نیست. حتی اگر این کارت را ندارید، می توانید وام فرزند بگیرید.

علاوه بر این شرایط عمومی، شرایط خاص بانکی نیز برای وام باروری اعمال می شود:

برای دریافت وام کودک نیازی به پیش پرداخت به بانک ندارید

برای اخذ این وام ضامن و سفته معتبر لازم است

کارمزد سالانه این وام چهار درصد است

بازپرداخت این تسهیلات 6 ماه پس از دریافت مبلغ وام آغاز می شود

مدت بازپرداخت وام کودک

مدت زمانی که باید وام خود را بازپرداخت و پرداخت کنید بستگی به مبلغ وامی دارد که دریافت کرده اید. اگر بعد از تولد اولین فرزندتان وام گرفته اید، یعنی 40 میلیون تومان وام گرفته اید، باید ظرف 36 ماه (سه سال) وام خود را بازپرداخت کنید.

اگر مبلغ وام شما 80 میلیون تومان (برای فرزند دوم) باشد، باید ظرف 48 ماه (چهار سال) وام را پرداخت کنید. اگر 120 میلیون تومان وام گرفته اید باید 60 ماه (پنج سال) پس از دریافت وام آن را بازپرداخت کنید. اگر وام تولد فرزند چهارم خود را 150 میلیون تومان گرفته اید 72 ماه فرصت دارید و اگر 200 میلیون تومان وام بگیرید تا 84 ماه فرصت دارید. هفت سال) برای پرداخت اقساط و پرداخت وام.

برای دریافت وام فرزند باید دو نوع سند ارائه دهید. دسته اول شامل مدارکی است که هنگام ثبت این وام باید در سامانه ثبت نام وام فرزند بارگذاری کنید. دسته دوم شامل مدارکی است که برای دریافت این امداد باید به بانک ارائه دهید.

هنگام ثبت نام آنلاین برای وام کودک، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اطلاعات شناسنامه والدین

اطلاعات کارت ملی والدین

اطلاعات در مورد شناسنامه نوزاد

آدرس پستی محل سکونت

کد پستی محل سکونت

به یاد داشته باشید که گرفتن وام برای فرزندآوری کار آسانی نیست و نیاز به پیگیری دقیق و پشتکار فراوان دارد!

همچنین باید این لیست اسناد را به بانک ارائه دهید:

اصل شناسنامه والدین نوزاد را به همراه داشته باشید و یک کپی از آن ارائه دهید

اصل شناسنامه والدین نوزاد را همراه داشته باشید و کپی آنها را ارائه دهید

ارائه کپی از تمام صفحات شناسنامه نوزاد

ارائه سفته

ارائه کپی شناسنامه اسپانسر

ارائه کپی کارت ملی ضامن

سامانه ثبت وام مراقبت از کودک

اولین قدم برای دریافت وام فرزند، ثبت نام اینترنتی است. درخواست این وام فقط به صورت آنلاین و از طریق سامانه اختصاصی امکان پذیر است.

برای ثبت نام وام فرزند می بایست با طرح تسهیلات ازدواج و وام فرزند مورد نظر بانک مرکزی به آدرس www.ve.cbi.ir تماس حاصل فرمایید. پس از ورود به این صفحه، برای ثبت نام در تسهیلات باروری باید چندین مرحله را طی کنید

مراحل ثبت وام کودک

در این بخش توضیح خواهیم داد که برای درخواست وام فرزند چه مراحلی را باید طی کنید. قاعدتا ابتدا باید آدرس www.ve.cbi.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو کنید. پس از ورود به سامانه، در همان صفحه اول بر روی گزینه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه کارزالحسنه فرزند” کلیک کنید.

در مرحله بعد صفحه ای به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید سرویس های مختلف را مشاهده کنید. در منوی سمت راست این صفحه، روی قسمت “ثبت نام جدید” کلیک کنید. در مرحله بعد فرمی به شما نمایش داده می شود که باید اطلاعات خواسته شده را پر کنید. پس از تکمیل ثبت نام، گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

در فرم ثبت نام وام فرزند، اطلاعات مورد نیاز مانند: به عنوان مثال، شماره ایالت پدر، تاریخ تولد پدر، استان محل سکونت پدر و اطلاعات هویتی فرزند، به عنوان مثال. ب- شماره دولتی، تاریخ تولد و استان تولد طفل و… می باشد. شما باید این اطلاعات را به درستی وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

چیزهای دیگری که باید بدانید عبارتند از:

برای هر فرزند باید جداگانه ثبت نام کنید و فرم مربوطه را در سایت سامانه اعتبار کودک پر کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا