اخبار روز

اطلاعیه آموزشی در مورد آزمون های جبرانی. مرداد


امتحانات تابستانی ( جبرانی ) دانش آموزان از فردا (15 مرداد) آغاز می شود علیرغم اینکه آزمون های جبرانی تابستانی دانش آموزان پایه دوازدهم که به صورت قطعی برگزار می شود، هیچ تاثیری در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ندارد. بنابراین دانش آموزان این پایه برای افزایش معدل تحصیلی و کسب نمره بالاتر باید در زمان مقرر اقدام به «اصلاح نمرات» کنند.

به گزارش مانیبان، این اتفاق در حالی رخ می دهد که طراحان سوالات سراسری آزمون ها طبق آیین نامه تا زمان تکثیر، توزیع و برگزاری آزمون در قرنطینه هستند.

ارزیابی و اعلام نتایج شیفت تابستانی (شهریور ماه قبل) مدارس ابتدایی در کلیه مقاطع تحصیلی باید تا پایان مرداد ماه 1403 به اتمام برسد و به منظور آماده سازی مدارس برای شروع مناسب سال تحصیلی جدید، این روند را به شهریور ماه موکول کنید.

در پایه ششم با رعایت مفاد ماده 6 آیین نامه سنجش پیشرفت تحصیلی انجام آزمون هماهنگ منطقه ای که از صلاحیت های مناطق می باشد تا پایان. مرداد ماه به پایان می رسد و نتایج اعلام می شود.

امتحان نوبت تابستانی برای دوره/دوره هایی که دانشجو/داوطلب در آن وقت آزاد دارد خرداد ماه 1403 یا دوره های قبلی که موفق به کسب نمره قبولی نشده اند یا هنوز به عنوان واحد انتخاب نشده اند، جشن گرفته می شود. بنابراین شرکت کنندگان در امتحانات نهایی تابستانی باید بدانند که نمرات این مرحله به سازمان سنجش نظام آموزشی کشور ارسال نمی شود و برای ایجاد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری پذیرش دانشجو ضروری است. سوابق تحصیلی را در دور اعمال کنید. خرداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آزمون شرکت کنید، اما نمرات این آزمون ها در تعیین معدل فارغ التحصیلی و پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند، موثر است.

نحوه ارزیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه

تا تاریخ 05/10/1403 اطلاعات دانش آموزان استثنایی با تعیین شرایط (دبیر، اضافه کاری یا هر دو) برای هر دانش آموز با توجه به نوع آزمون از اداره آموزش و پرورش استثنایی / منطقه / ناحیه / شهرستان به بخش ها و آمادگی منطقه برای برگزاری آزمون و ورود تجهیزات توانبخشی غیرحافظه و کمکی (بهدید، دستگاه پرکینز، سمعک، دستگاه کاشت حلزون و …) به همراه دانش آموزان باید مورد بررسی و تایید واحدهای استثنایی قرار گیرد. با هماهنگی حفاظت تست

توجه: چنانچه دانش آموزی در ایام امتحانات دچار مشکل یا تصادف شد و قبلاً نوشتن بلد نبود می تواند با معرفی اداره آموزش و پرورش استثنایی از دبیر استفاده کند.

مدیران حوزه و عوامل اجرایی باید با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان از ویژگی ها و نیازهای خاص هر گروه از دانش آموزان استثنایی آگاه باشند.

تبصره: ابلاغیه دبیر باید از سوی آموزش و پرورش منطقه شهرستان برای مشمولین آموزش و پرورش استثنایی (طبق بند 1) با اولویت همکاران شاغل در مدارس استثنایی مراکز سنجش فراگیر صادر شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا