اخبار روز

خواص معجون بی نظیر عسل کشمش + عوارض

مواد طبیعی بسیاری در دنیا وجود دارند که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های مختلف تاثیر بسزایی دارند. عسل یکی این ماده ای طبیعی با خواص فراوان است و بیشتر آنها با خواص درمانی آن آشنا هستند.

به گزارش نمناک، عسل را می توان در کنار سایر مواد برای تقویت قلب، حافظه، قوای جنسی و … استفاده کرد.

ترکیب بندی عسل و کشمش برای قلب

روش تهیه چسباندنعسل و کشمش برای تقویت قلب

با برخی مواد طبیعی می توانید یک نوشیدنی تقویت کننده قلب عالی درست کنید. این نوشیدنی را باید از شب قبل تهیه کنید.

یک فنجان کشمش شسته شده را با یک لیتر آب روی اجاق بگذارید و بعد از 10 دقیقه اجاق را خاموش کنید و 4 قاشق چایخوری اضافه کنید. چای سبز دو قاشق عسل و دو قاشق چایخوری زنجبیل مواد تازه رنده شده را به مواد اضافه کنید.

سپس درب ظرف را بگذارید و روی آن را با پارچه پشمی بپوشانید تا حداقل ۸ ساعت گرم بماند. صبح روز بعد پس از صاف کردن این نوشیدنی، 150-200 گرم از آن را دو بار در روز قبل از غذا میل کنید.

عسل حاوی مقدار زیادی گلوکز است که یک ماده فعال بیولوژیکی است. این مواد برای مبارزه با عفونت ها در بدن ذخیره می شوند. چای سبز و زنجبیل نیز آنتی اکسیدان های قوی هستند.

کشمش نیز خواص زیادی دارد. بنابراین این نوشیدنی سالم باعث افزایش انرژی بدن، افزایش قدرت عضلات و تقویت قلب می شود.

مضرات ترکیب کشمش و عسل

کشمش حاوی مقدار زیادی است پتاسیم و منیزیمچه چیزی برای قلب و عروق مفید است، اما چگونه خربزه به راحتی قابل هضم است و بنابراین مصرف مداوم و طولانی مدت به تنهایی منجر به اختلالات دستگاه گوارش می شود دل درد که کار می کند.

خواص ترکیب عسل و توت

لوبیا خشک انگور سیاه به آن کشمش می گویند که از نظر خواص شباهت زیادی به کشمش دارد و از خانواده کشمش به شمار می رود. اما کشمش از نظر ظاهر و مواد معدنی تنوع بیشتری دارد. برخی افراد به جای شکر در چای خود از کشمش استفاده می کنند.

مویز دارای خاصیت گرم و مرطوب است و باعث هضم غذا و گرم شدن کل بدن به ویژه کلیه ها و مثانه می شود. در طب سنتی غذاهایی مانند دارچین، عناب و آب میوه ترش یکی از مواد سالم کشمش است.

مصرف کشمش به مقدار کافی رگ های خونی را باز می کند، معده، کبد، کلیه ها و مثانه را تقویت می کند و نفخ معده را از بین می برد. علاوه بر این، مویز دارای خواص ادرارآور، ملین و محرک جنسی در افراد خونسرد است.

مویز حاوی آنتوسیانین های سیاه یا قرمز و ترکیبات پلی فنلی است که دارای خواص ضد سرطانی و آلزایمر است. نسبت بالای آنتوسیانین در مویز ارزش ضد سرطانی آن را افزایش می دهد انگور به رنگ سبز و کشمشی است.

ترکیبات مویز از تصلب شرایین (سفت شدن وریدها) و چسبندگی پلاکت ها جلوگیری می کند. استفاده از کشمش منجر به کاهش می شود غلظت خون و گشاد شدن رگ‌های خونی و در نتیجه افزایش سرعت گردش خون و در نتیجه از تجمع پلاکت‌ها در کنار هم جلوگیری می‌کند. لخته شدن خون جلوگیری کرد.

توت با طبع گرم خود با تامین انرژی در روزهای سرد سال بدن را گرم و پرانرژی می کند. این فرآیند بی پایان برای تقویت قوای جنسی بسیار مهم است.

استفاده از عسل با مویز فواید مویز را چندین برابر می کند. استفاده مداوم از این ترکیب در دفع بلغم، تسکین صفرا، بهبود حافظه و درک، بهبود خلق و خو و تقویت قوای جنسی بسیار مفید است.

مخلوط عسل و دارچین برای نگهداری سلامت قلب

ترکیب عسل و دارچین برای صبحانه با کاهش کلسترول بروز حملات قلبی در حال افزایش است تپش قلب جلوگیری کرد. بنابراین مصرف روزانه این ترکیب برای بیماران قلبی مفید است حمله قلبی شما در امان بمانید

افزایش سن منجر به از دست دادن انعطاف پذیری شریان های حیاتی و سیاهرگ های سیاه می شود. ترکیب عسل و دارچین برای حفظ خاصیت ارتجاعی دیواره عروق بسیار مفید است.

به دلیل جذب سریع عسل طبیعی تخمیر الکلی در دستگاه گوارش اتفاق نمی افتد و اسیدهای آزاد موجود در عسل باعث جذب مواد چرب و در نتیجه کاهش سطح کلسترول خون می شود، بنابراین مواد معدنی موجود در عسل به حفظ خاصیت ارتجاعی طبیعی دیواره عروقی کمک می کند.

خواص شیر، خرما، عسل و کشمش برای رمضان

در ماه مبارک رمضان از سحر تا افطار با فاصله زیاد روزه می گیرند، هیچ مواد غذایی آنها از آن استفاده نمی کنند، بنابراین فعالیت دستگاه گوارش آنها کاهش می یابد. در زمان افطار تغییراتی در بدن ایجاد می شود که باید با کمک تغذیه مناسب به درستی تنظیم شود.

بدن برای مصرف غذا با آب جوش و کمی نمک آماده می شود. سپس می توانید قند مورد نیاز بدن خود را با مصرف یک لیوان شیر با خرما، کشمش و عسل تامین کنید. زیرا این مواد طبیعی و در زمان افطار بسیار مناسب و مفید هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا