اخبار خودرو

آمازون و 15000 ون کالا رسان ریوین که در ایالات متحده دارد

آمازون و 15000 ون کالا رسان ریوین که در ایالات متحده دارد

آمازون اکنون از بیش از 15000 ون برقی از شرکت سازنده آمریکایی Ravin استفاده می کند. این غول حمل و نقل تقریباً پنج سال پیش 100000 ون تحویل را سفارش داد. اولین وانت ها در اروپا و به ویژه در آلمان در گردش هستند.

از 100000 ون برقی “فقط تحویل” سفارش داده شده از Rivian در سال 2019، که آمازون عرضه آنها را در ایالات متحده در سال 2022 آغاز خواهد کرد، حدود 15،000 تا به امروز در ایالات متحده تحویل داده شده است. در اروپا، این پذیرش کندتر است. آمازون از 300 ون برقی از Riven برای آلمان نام می برد، چیزی که قبلاً یک سال پیش ذکر شد، اما وضعیت جدیدی ارائه نمی دهد. این ارائه بیش از یک سال پیش، عمدتاً برای مونیخ، برلین و دوسلدورف اعلام شد. با این حال، در رابطه با اروپا، آمازون نشان می دهد که قصد دارد بیش از یک میلیارد یورو برای برق رسانی و کربن زدایی شبکه حمل و نقل خود در پنج سال آینده سرمایه گذاری کند. وانت های برقی (که برای تحویل کالا در کیلومترهای آخر مسیر استفاده می شود) و کامیون های برقی در این هدف نقش دارند.

آمازون و 15000 ون تحویل ریویان که دارد
آمازون و 15000 ون کالا رسان ریوین که در ایالات متحده دارد

آمازون گفت: “این سرمایه گذاری همچنین با هدف هدایت نوآوری در سراسر صنعت و تشویق ساخت زیرساخت های شارژ عمومی بیشتر است که به صنعت حمل و نقل به طور کلی کمک می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای را سریعتر کاهش دهد.” این شرکت قصد دارد تا سال 2040 به انتشار خالص کربن صفر برسد. با در نظر گرفتن این موضوع، در سال 2019 با ریون ائتلافی تشکیل داد تا تا سال 2030 100000 وسیله نقلیه الکتریکی فوق الذکر را در جاده ها قرار دهد. این شرکا به طور مشترک ون را توسعه داده و اقتباس کردند. به نیازهای آمازون از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دید کامل راننده، کمک‌های ایمنی، صندلی‌های دارای تهویه (گرمکن و خنک‌کننده)، قفل و باز شدن خودکار درها هنگام نزدیک شدن یا خروج راننده به خودرو و درب برقی باز شدن بار هنگام رسیدن راننده به خودرو اشاره کرد. محل تحویل، وی خاطرنشان کرد.

آمازون و 15000 ون کالا رسان ریوین که در ایالات متحده دارد
آمازون و 15000 ون کالا رسان ریوین که در ایالات متحده دارد

علاوه بر Rivian، آمازون ادعا می کند که 15 مدل الکتریکی دیگر در ناوگان خود در سراسر جهان دارد، از جمله وسایل نقلیه تحویلی و دوچرخه های بار الکتریکی. آمازون برای تامین انرژی این ناوگان عظیم خودروهای الکتریکی به هزاران شارژر نیاز دارد. در نتیجه، همانطور که گزارش بلومبرگ در بهار فاش کرد، آمازون به بزرگترین اپراتور خصوصی زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی در ایالات متحده تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، این غول خرده فروشی در کمتر از دو سال بیش از 17000 شارژر در حدود 120 انبار در ایالات متحده نصب کرده است. آمازون همچنین تا حدی به تخصص یک شرکت آلمانی برای زیرساخت شارژ خود متکی است: در این مقاله، بلومبرگ به انبار آمازون در Maple Valley، واشنگتن اشاره می کند. در آنجا 309 شارژر زیمنس برق وانت های تحویل محلی ریون را تامین می کند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا