اخبار روز

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در میان دیابتی ها است

مهدی ابراهیمی توضیح داد: برخی از افراد بر این عقیده هستند که اگر غده یا توده ای در بدن خود دارند به متخصص غدد مراجعه کنند، در حالی که پزشکان متخصص غدد به درمان بیمارانی می پردازند که اختلالات هورمونی و متابولیسم بدن دارند.

وی افزود: در زمینه بیماری های غدد دو دسته بیماری دیابت و تیروئید وجود دارد که حدود 70 تا 80 درصد مراجعات به متخصصان غدد را تشکیل می دهند. بیماری های دیگر مربوط به رشد، بلوغ، اختلالات قند، فشار خون و اختلالات هیپوفیز و همچنین اختلالات جنسی است.

به گزارش آنا، این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: در سال های اخیر تحولات چشمگیری در درمان بیماری های تیروئید و دیابت در دنیا ایجاد شده است، به عنوان مثال داروهای جدید انقلابی عظیم در درمان دیابت ایجاد کرده است. همچنین مدیریت بیماری های تیروئید و ارزیابی تشخیصی آنها تغییر قابل توجهی داشته است.

وی یادآور شد: برخلاف گذشته تمرکز درمان دیابت بر کنترل قند بود، امروزه تمرکز بر درمان عوامل خطرزای قلبی و عروقی و پیشگیری از عوارض آن است. از آنجایی که مشاهدات نشان می دهد که مشکلات قلبی عروقی تقریباً عامل مرگ و میر در بیماران دیابتی است، درمان با هدف درمان بیماران به گونه ای است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، نارسایی، سکته قلبی و مرگ را کاهش دهد.

ابراهیمی در ادامه بابیان اینکه ساخت داروهای جدید نیز بر اساس همین ایده است، تصریح کرد: در گذشته اولین گام پزشک در درمان دیابت رژیم غذایی بود، اما امروزه فقط میزان قند بیمار مهم نیست، بلکه در گذشته تنها به میزان قند بیمار اهمیت می دهد. آنچه مهمتر است این است که بیمار چقدر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارد و در صورت ابتلا به آن چه اتفاقی می افتد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با در نظر گرفتن دقیق احتمالات خطر و بر اساس وجود بیماری های قلبی، کلیوی، عروقی مغز و عروق محیطی، درمان ها تفاوت قابل توجهی دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا