دانستنی ها

7 فواید برگ بو برای بدن

برگ بو یکی یکی از گیاهان دارویی محبوب در سراسر جهان است که به عنوان ادویه در آشپزی نیز استفاده می شود.

ویژگی های برگ بو

سلامت دستگاه گوارش

به گفته چی شی، از قدیم الایام از برگ های چای برای حل مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شود. با مصرف چای برگ بو می توانید مشکلاتی مانند یبوست، ناراحتی معده، رفلاکس اسید و حرکات نامنظم روده را بهبود بخشید. همچنین برای هضم غذا، بهبود کلی سیستم گوارش و رفع مشکلات رایج گوارشی مانند نفخ و سوزش سر دل بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی یکی دیگر از ویژگی های مهم برگ این است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای این کار کافی است چند برگ بو را به غذاهای حاوی آب فراوان اضافه کنید. این کار علاوه بر اینکه برای سیستم ایمنی بدن مفید است، عطر و بوی بهتری به غذا می دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف برگ بو برای درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب نیز مفید است. برای این منظور چند قطره عصاره برگ را با یک لیوان آب مخلوط کرده و قبل از خواب بنوشید تا از خوابی راحت و آرام برخوردار شوید.

سفید کردن دندان

برگ بو به عنوان یک مسواک طبیعی شناخته می شود که برای روشن تر و سفیدتر کردن دندان ها بسیار مناسب است. روش استفاده به این صورت است که پودر برگ بو را روی انگشت خود ریخته و سپس با آن مسواک بزنید. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برای سفید کردن دندان های خود برسید.

درمان اسهال

برای درمان طبیعی و خانگی اسهال نیز می توانید از برگ بو استفاده کنید. طرز استفاده به این صورت است که در قابلمه ای کوچک دو لیوان آب، مقداری نمک و 15 برگ بو بریزید و روی آتش بگذارید تا کاملا بجوشد و کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از سرد شدن جوشانده برگ بو می توانید آن را تا بهبودی کامل مصرف کنید.

خواص ضد سرطانی

یکی یکی دیگر از ویژگی های مهم برگ بو خاصیت ضد سرطانی این گیاه است. برگ های بو حاوی مقادیر کافی کاتچین، کوئرستین و کافئیک اسید هستند که همگی در مبارزه با سرطان مفید هستند. علاوه بر این، برگ بو حاوی پتنتولید است که از رشد و تکثیر سلول های سرطانی در گردن جلوگیری می کند.

جوانسازی پوست صورت

یکی یکی از خواص کمتر شناخته شده برگ بو این است که می تواند به جوانسازی پوست صورت کمک کند. زیرا مصرف برگ بو باعث کاهش استرس پوست و جوانسازی منافذ و همچنین رفع چین و چروک روی پوست می شود.

برای بهترین نتیجه، باید از برگ های بخور استفاده کنید. چند برگ بو خشک را در یک کاسه آب در حال جوش بریزید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید، سپس پارچه ای را روی کاسه و سر خود بپوشانید و از بخور برگ بو استفاده کنید.

تلفات برگ بو

بیماران آسم

برگ بو می تواند در افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین در صورت ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم، توصیه می شود قبل از مصرف برگ بو با پزشک متخصص مشورت کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا