اخبار روز

انتظارات برآورده شد. آیفون تاشو در راه است!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و به نقل از گجت نیوز، مدت هاست که شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی تاشو اپل به گوش می رسد. به خصوص اخیراً با عرضه گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، پرچمداران جدید تاشو سامسونگ، اهمیت گوشی تاشو اپل به عنوان رقیب اصلی این شرکت کره ای اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شایعات حاکی از آن است که دو گوشی تاشو از اپل با فرمی متفاوت از اپل در راه هستند و حتی زمان عرضه و عرضه احتمالی این گوشی ها نیز پیشنهاد شده است.

تاریخ عرضه اولین گوشی های تاشو اپل

بر اساس گزارش های اخیر، اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه دو گوشی تاشو است. یکینمونه ای در فرم تاشو شبیه به Z Flip است که وقتی باز می شود شبیه یک آیفون معمولی به نظر می رسد. نمونه دیگری که از تراشه M5 استفاده می کند، پس از باز شدن کامل به یک دستگاه آی پد/مک هیبریدی با صفحه نمایش داخلی 20.3 اینچی تبدیل می شود.

پیش از این شنیده شده بود که اولین مدل با نام Flip iPhone در سال 2026 و مدل دوم به فاصله یک سال روانه بازار خواهد شد. اکنون جف پو، تحلیلگر اپل در Haitong Securities، می گوید که هر دو گوشی تاشو اپل در سال 2016 وارد بازار خواهند شد. حتی به نظر او، حداقل می‌توان انتظار عرضه در «سه ماهه دوم سال 2026» را داشت. یکی او یکی از این گوشی ها را داشت و ممکن است اولین گوشی یک دستگاه هیبریدی آی پد/مک باشد.

در حالی که شرکت های دیگری مانند موتورولا، هواوی و شیائومی وارد فضای گوشی های تاشو شده اند، اپل همچنان از انجام این کار خودداری می کند. به نظر می رسد کوپرتینویی ها نگران چالش های فنی این نوع موبایل ها از جمله دوام و استحکام صفحه نمایش آن ها هستند. با این حال، چند ماه پیش گزارش شد که اپل قراردادی با سامسونگ برای تامین صفحه نمایش گوشی های تاشو خود امضا کرده است.

اخیراً اپل یک پتنت یا پتنت صفحه تاشو به نام خود ثبت کرده است. این پانل بادوام دارای گوشه‌ها و لبه‌های ضخیم‌تر است و در جایی که با پانل دوم برخورد می‌کند، مخروطی‌تر است. به احتمال زیاد اپل قصد دارد ابتدا دستگاه هیبریدی آی پد/مک را تولید کند تا سامسونگ زمان بیشتری برای تولید صفحه نمایش آیفون فلیپ داشته باشد.

پیش از آن، اپل به طور رسمی از سری آیفون از جمله آیفون 16 پرو مکس در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد.

22272227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا