اخبار ارز دیجیتال

سقوط بزرگ سولانا: آیا قیمت به ۱۲۵ دلار خواهد رسید؟

امروز، ۳ آگوست ۲۰۲۴، سولانا، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان، با کاهش قیمت قابل توجه بیش از ۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته مواجه شد. این کاهش منجر به شکست سطح حمایت حیاتی ۱۵۷ دلاری شده است.
با این شکست، سولانا نزولی شده است و به سمت ۱۲۵ دلار حرکت می‌کند. دلایل احتمالی این کاهش، شکستن سطح حمایت حیاتی و تأثیرات منفی از سوی دارایی‌های بزرگ مانند بیت‌کوین و اتریوم است.
به  گزارش رمز ارز نیوز، در زمان نگارش این خبر، سولانا با ۵.۴۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۵۳ دلاری معامله می‌شود.

علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که سود باز قراردادهای سولانا نیز در همین دوره زمانی بیش از ۶ درصد کاهش یافته است. این کاهش در سود باز نشان‌دهنده ترس و کاهش علاقه در میان معامله‌گران است.
با این حال حجم معاملات روزانه و حجم معاملات مشتقات این رمزارز به ترتیب با افزایش ۱۱.۸۸ درصدی و ۱۴.۴ درصدی مواجه شده است.
طی این کاهش قیمت، بیش از ۲۲.۴۴ میلیون دلار پوزیشن‌های لانگ و شورت لیکویید شده‌اند. اکثریت این لیکویید شدن‌ها با ۱۶.۲۲ میلیون دلار، مربوط به پوزیشن‌های لانگ بوده و تنها ۶.۲۲ میلیون دلار پوزیشن شورت لیکویید شده است.

با وجود این لیکوییدیشن بزرگ، اگر سولانا به سطح ۱۴۶دلار برسد، تقریباً ۴۰ میلیون دلار در پوزیشن‌های لانگ لیکویید خواهد شد. در طرف مقابل، اگر این رمزارز به سطح ۱۶۲ دلار برسد، تقریباً ۱۴۷ میلیون دلار در پوزیشن‌های شورت لیکویید خواهد شد.
در این میان، تحلیل تکنیکال سولانا نزولی به نظر می‌رسد؛ زیرا از سطح حمایت حیاتی و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ (EMA) در بازه زمانی ۴ ساعته عبور کرده است. بر اساس داده‌های تاریخی و حرکت قیمت، احتمال زیادی وجود دارد که سولانا به سطوح ۱۴۳ و ۱۲۵ دلار در روزهای آینده برسد. انتظار می‌رود این سطوح به عنوان حمایت برای قیمت عمل کنند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا