اخبار روز سینما

معرفی سریال Survivor: The Leftovers Site of Choice

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: The Leftovers

ژانر: درام، ماوراء طبیعی، رازآلود

تهیه کننده: دیمون لیندلوف، تام پروتا

بر اساس: بازماندگان – تام پروتا

تاریخ انتشار: 29 ژوئن 2014

بازیگران: جاستین تروکس، لیو تایلر، امی برنمن، کریستوفر اکلستون، امیلی مید و آن داود و…

خلاصه سریال

تصور کنید که در میانه یک روز عادی هستید. رفتی سر کار، داری از گالری خرید می کنی. شما در خانه، ماشین، هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری نشسته اید، ناگهان 2 درصد از جمعیت جهان از روی زمین ناپدید می شوند. نه بر اثر تصادف طبیعی این یک حمله تروریستی نیست. نه قتل و نه چیز دیگه فقط جای خالی آدم هایی هست که چند لحظه پیش وجود داشتند، اما الان دیگر وجود ندارند. همسایه، پدرت، پسرت. هیچ کس دلیلش را نمی داند. چگونه خود را با شرایط جدید وفق می دهید؟ چه نوع آدمی خواهید شد؟ اکنون 3 سال از رویداد Rapture می گذرد. مردم شهر میپل تاون نیویورک همچنان در تلاشند تا بفهمند چه بر سر عزیزانشان آمده است. برخی از آنها خانه های خود را ترک کردند و به فرقه ای به نام “بازمانده های گناهکار” پیوستند. فرقه ای که اعضای آن باید در سکوت روزه بگیرند و لباس سفید بپوشند. وظیفه اصلی اعضای گروه یکی است: “مراقب افرادی باشید که عضو گروه نیستند و منتظر پایان دنیا باشید!”

معرفی سریال Survivor; اگر 2 درصد از جمعیت جهان به طور ناگهانی ناپدید شوند چه اتفاقی می افتد؟

در مورد سریال

بیشتر توجه به این سریال به این دلیل بود که بازیگران متعددی از سریال گمشده در ساخت این سریال نقش داشتند و ژانرهای سال دوم به دلیل موفقیت سریال به هم نزدیک بودند. سریال گمشده، انتظارات از این سریال بسیار بالا بود.

باقی مانده بدون شک یکی این سریال یکی از بهترین سریال های تاریخ و یکی از پیشتازان دنیای تلویزیون است که جای خالی سریال های بزرگ و پدران این صنعت را پر می کند و از جمله آثاری است که تلویزیون را زنده نگه می دارد و خون را در آن جاری می کند رگ های او گردش و جاری شدن. Sobras از آن دست سریال هایی است که نادیده گرفتن آن و پرهیز از تماشای آن ظلم نسبت به خود و خود تلویزیون است زیرا ارزش و عظمت این اثر سریالی به قدری است که کلمات نمی توانند آن را توصیف کنند و تنها راه درک آن چقدر هیجان انگیز است. این سریال را فقط با تماشای The Leftovers می توان دید. سریالی که فصل سوم آن میانگین امتیاز نود و هشت درصد را در سایت متاکریتیک به دست آورد و هشتمین سریال برتر تاریخ از نگاه منتقدان شد.

نظرات منتقدان
بازماندگان تحسین گسترده منتقدان را دریافت کردند، به طوری که متاکریتیک به آن امتیاز 65 از 100 و رتبه “به طور کلی مطلوب” را بر اساس 41 بررسی داد. این سریال در سایت Rotten Tomatoes بر اساس نظر 58 نفر امتیاز 69% و امتیاز 6.8 از 10 را به خود اختصاص داده است و نظر منتقدان این سایت به شرح زیر است: «لحن سرد و جدی این سریال. کمی غمگین و سرد می کند، اما بازماندگان یک درام با ساختاری هنرمندانه و تامل برانگیز است که اهداف مهمی دارد و در بیشتر موارد به هدف مورد نظر می رسد.

پس از پایان فصل سوم، امتیاز این سریال به دلیل پیشرفت چشمگیر آن افزایش یافت و در سایت Rotten Tomatoes به امتیاز 90 درصد و در سایت بانک اطلاعات فیلم اینترنتی (imdb) به امتیاز 8.2/10 رسید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا