دانستنی ها

این 6 ماده مغذی به سلامت روده کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت و آلزایمر را کاهش می دهد!

بعد- دانشمندان بر این باورند که خوردن این غذاها می تواند از سلامت روده محافظت کرده و ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد.

به گزارش فرارو به نقل از دی سان، قبلاً مشخص شده بود که خوردن غذاهای سرشار از فیبر با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان مرتبط است. غذاهای غنی از فیبر می توانند به شما کمک کنند به طور منظم به دستشویی بروید و مدت طولانی تری سیر بمانید.

تحقیقات جدید اکنون رابطه بین مصرف روزانه مکمل فیبر و بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را ثابت کرده است. دانشمندان مؤسسه ملی غذای دانشگاه فنی دانمارک و دانشگاه کپنهاگ کشف کرده اند که چرا فیبر می تواند برای سلامتی ما بسیار مفید باشد.

مرکز اصلی این فرآیند یک اسید آمینه ضروری به نام تریپتوفان است که در غذاهایی مانند بوقلمون، پنیر و تخم مرغ یافت می شود. وقتی تریپتوفان به روده می رسد، توسط باکتری ها به ترکیبات مختلفی تبدیل می شود. این باکتری ها برای استفاده از اسیدهای آمینه رقابت می کنند و آنها را به موادی تبدیل می کنند که می تواند برای سلامتی ما مضر یا مفید باشد.

فیبر در روده کوچک هضم نمی شود، در عوض فقط در روده بزرگ تجزیه می شود و برای حفظ عملکرد طبیعی روده ضروری است.

فیبر در غذاهایی مانند غلات صبحانه سبوس دار، لوبیا و حبوبات، سیب زمینی پوست کنده، آجیل، میوه ها و سبزیجات تازه و همچنین میوه های خشک، نان سبوس دار و پاستا یافت می شود. بر اساس گزارش سرویس بهداشت ملی بریتانیا، اکثر مردم به اندازه کافی فیبر روزانه مصرف نمی کنند. این سازمان مصرف 30 گرم فیبر در روز را توصیه می کند.

باکتری های روده می توانند تریپتوفان را به ترکیب مضری به نام ایندول تبدیل کنند که با پیشرفت بیماری مزمن کلیوی سمی می شود. در همین حال، یکی دیگر از باکتری های روده، تریپتوفان را به مواد سالم تبدیل می کند که از بدن در برابر بیماری های التهابی روده، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عصبی محافظت می کند.

وقتی فیبر کافی مصرف می کنیم، برخی از باکتری های روده آن را به قندهای ساده تجزیه می کنند. این قندها به مواد مغذی برای باکتری های دیگر تبدیل می شوند، از جمله آنهایی که در غیر این صورت مشغول تبدیل تریپتوفان به ایندول هستند. از آنجایی که باکتری ها روی تجزیه قندهای مشتق شده از فیبر متمرکز هستند، ایندول کمتری تولید می کنند و تریپتوفان بیشتری را برای سایر باکتری ها باقی می گذارند تا به ترکیبات مفید تجزیه شوند.

این تحقیق جدید ممکن است به دانشمندان کمک کند تا توصیه های تغذیه ای بهتری برای حفظ سلامت روده و پیشگیری از بیماری های مختلف ارائه دهند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا