اخبار روز سینما جهان

اتریش دومین کشور شد/ معرفی «حمام شیطان» به اسکار بین‌المللی

به گزارش آنلاین، «حمام شیطان» فیلم هیجانی روانشناختی که در جشنواره فیلم برلین حضور داشت، نماینده اتریش در رقابت بین المللی فیلم بلند 2025 بود. این فیلم برنده خرس نقره ای بهترین فیلمبرداری در برلیناله برای Martin Geschlacht شد.

مهر وی نوشت: «حمام شیطان» به کارگردانی ورونیکا فرانتس و سورین فیالا ساخته شده است. این دو فیلمساز اتریشی همچنین تهیه کننده «شب بخیر مامان» بودند که در ونیز به نمایش درآمد و نماینده اتریش در اسکار بودند. اقتباسی انگلیسی به همین نام با بازی نائومی واتس توسط آمازون ساخته شد.

«حمام شیطان» در سال 1750 در دهکده ای در اتریش می گذرد و آنیا پلاسگ نقش آگنس، زن جوان متاهلی را بازی می کند که در دنیای همسرش که به کارهای روزمره محدود شده است، احساس ظلم می کند. این زن وارسته و بسیار حساس قبل از ارتکاب یک عمل خشونت آمیز که تنها راه رهایی از زندان درونی خود می داند، در افسردگی عمیق فرو می رود.

این فیلم بر اساس شواهد تاریخی و الهام گرفته از داستان های واقعی زنانی است که برای فرار از خودکشی با ارتکاب قتل به زندگی خود پایان می دهند.

پیش از اتریش، ایرلند به عنوان اولین کشور شرکت کننده در اسکار بین المللی 2025، فیلم «نیکپ» را به آکادمی معرفی کرد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا