اخبار روز سینما

قدیمی ترین هتل تاریخی انزلی به بخش خصوصی واگذار شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان از واگذاری هتل بزرگ بندرانزلی به بخش خصوصی برای مرمت و مرمت خبر داد.

بازتاب آنلاین، ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هتل بزرگ انزلی قدیمی ترین هتل تاریخی انزلی برای ساماندهی، مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان افزود: این هتل یکی یکی از بناهای تاریخی و مهم شهرستان انزلی است که در ابتدای پل غازیان، میدان گمرک، روبروی وزارت شیلات واقع شده است و قدیمی ترین هتل سبک معماری اروپایی انزلی است که در انتهای آن ساخته شده است. دوره قاجاریه بر اساس اسناد موجود سازنده و مالک این بنا «مسیو دیمیتری کلتزک» مهندس یونانی مقیم انزلی بوده و بر اساس کتیبه روی بنا، این هتل در سال 1917 ساخته شده است.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب سال 57 این هتل به نفع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مصادره شد و هم اکنون اموال این هتل، ستاد اجرایی فرمان امام است که با پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی استان و دادستان شهرستان انزلی برای مرمت و مرمت. به یک هتل بزرگ تبدیل شد و به بخش خصوصی واگذار شد.

جهانی تصریح کرد: بر اساس وظیفه ذاتی اداره کل میراث فرهنگی استان، ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی در اختیار دستگاه های دولتی از اولویت های این اداره کل است، لذا مرمت و بازسازی این بناها یکی از اولویت های این اداره کل هتل تاریخی در دستور کار قرار دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا