اخبار روز سینما جهان

دنیل سلزنیک درگذشت؛ آخرین بازمانده از خانواده مشهور هالیوودی

دانیل سلزنیک، تهیه کننده فیلم که آخرین بازمانده مستقیم آن است یکی او یکی از خانواده های پایه گذار هالیوود بود. او درگذشت.

گزارش کردن مهر به گزارش ورایتی، سلزنیک در بورلی هیلز در خانواده ای مشهور بزرگ شد. او کوچکترین پسر دیوید است. سلزنیک تهیه کننده «بر باد رفته» و ایرنه مایر سلزنیک تهیه کننده صحنه بودند. پدربزرگ او لوئیس بی مایر، یک مهاجر کانادایی بود که مترو گلدوین مایر را در دوران طلایی هالیوود در دهه های 1930 و 40 به اوج موفقیت هنری و تجاری رساند. وقتی دانیل سلزنیک نوجوان بود، والدینش طلاق گرفتند و پدرش با بازیگر برنده اسکار جنیفر جونز ازدواج کرد.

سلزنیک خانواده اش را به ارث برد و به مدت 4 سال به عنوان مدیر تولید در استودیو یونیورسال کار کرد. او در سال 1988 مستند «ساخت افسانه: بر باد رفته» را به همراه برادر بزرگترش جفری سلزنیک تولید کرد. جفری سلزنیک که 3 سال از برادرش بزرگتر بود، در سال 1997 درگذشت.

دانیل سلزنیک به عنوان تهیه کننده، مینی سریال «دشمنی خون» را در سال 1983 ساخت. این سریال توسط مایک نیول کارگردانی شد و رابرت بلیک در نقش جیمی هوفا و کاتر اسمیت در نقش دادستان کل رابرت اف کندی بازی کردند. او همچنین مینی سریال هوور علیه کندی ها در سال 1987، تریلر تلویزیونی 1977 Night Run با بازی والری هارپر و مستند درام جاده ریگان به سمت ریاست جمهوری در سال 1981 را تولید کرد.

سلزنیک سال ها مدیر بنیاد لوئیس مایر بود و در سال 1967 بر ساخت تئاتر لویی میر نظارت داشت.

او که سال ها مدیریت صندوق سینما و تلویزیون را نیز بر عهده داشت، خاطرات خود را با عنوان «راهپیمایی با پادشاهان» نوشت. او همچنین کتابی با عنوان «شاهزاده جوان هالیوود» درباره سال های اولیه حضورش در هالیوود نوشت که سال آینده توسط انتشارات ناپف منتشر خواهد شد.

او 3 بار ازدواج کرد و فرزندی نداشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا