اخبار روز سینما

آخرین نسل مشهور هالیوود درگذشت/عکس







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، دانیل سلزنیک آخرین بازمانده مستقیم این تهیه کننده سینماست یکی او یکی از خانواده های پایه گذار هالیوود بود. او درگذشت.

سلزنیک در بورلی هیلز در خانواده ای مشهور بزرگ شد. او کوچکترین پسر دیوید او. سلزنیک، تهیه کننده بر باد رفته و ایرن مایر سلزنیک، تهیه کننده صحنه بود. پدربزرگ او لوئیس بی مایر، یک مهاجر کانادایی بود که مترو گلدوین مایر را به اوج موفقیت هنری و تجاری در عصر طلایی هالیوود در دهه های 1930 و 1940 رساند. وقتی دانیل سلزنیک نوجوان بود، والدینش طلاق گرفتند و پدرش با بازیگر برنده اسکار جنیفر جونز ازدواج کرد.

سلزنیک خانواده اش را به ارث برد و به مدت چهار سال به عنوان مدیر تولید در استودیو یونیورسال کار کرد. او در سال 1988 فیلم مستند «ساخت افسانه: بر باد رفته» را به همراه برادر بزرگترش جفری سلزنیک تولید کرد. جفری سلزنیک که سه سال از برادرش بزرگتر بود، در سال 1997 درگذشت.

دانیل سلزنیک مینی سریال «دشمنی خون» را در سال 1983 تولید کرد. این سریال توسط مایک نیول کارگردانی شد و رابرت بلیک در نقش جیمی هوفا و کاتر اسمیت در نقش دادستان کل رابرت اف کندی بازی کردند. او همچنین مینی سریال «هوور در مقابل کندی ها» در سال 1987، تریلر تلویزیونی «دور شبانه» در سال 1977 با بازی والری هارپر و مستند درام «جاده ریگان به سوی ریاست جمهوری» در سال 1981 را تولید کرد.

سلزنیک سالها مدیر بنیاد لوئیس مایر بود و ساخت تئاتر لویی مایر را در سال 1967 رهبری کرد.

او که سال ها مدیریت صندوق سینما و تلویزیون را نیز بر عهده داشت، خاطرات خود را با عنوان «راه رفتن با پادشاهان» نوشت. او همچنین کتابی درباره سال های اولیه حضورش در هالیوود به نام «شاهزاده جوان هالیوود» نوشت که سال آینده توسط انتشارات ناپف منتشر خواهد شد.

او سه بار ازدواج کرد و فرزندی نداشت.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا