اخبار روز

اظهارات ابراهیم رئیسی “کاملا مشکوک” بود.

محمد منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس نوشت: چند ماه پس از شهادت کاملا مشکوک ابراهیم ملت، اسماعیل امت نیز به شهادت رسید. اما این بار علنا ​​و بدون شک و در حالی که مهمان عزیز ما بود.

بر اساس گزارش انتخاب؛ محمد منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس با انتشار یادداشتی در کانال خود در شبکه اجتماعی ایتا نوشت:

چند ماه پس از شهادت کاملا مشکوک ابراهیم ملت، اسماعیل امت نیز درگذشت. اما این بار علنا ​​و بدون شک و در حالی که مهمان عزیز ما بود. بعد از شهادت حاج قاسم همیشه این موضوع در ذهن ما بود که حاج قاسم در حالی که مهمان رسمی دولت عراق بود در خاک عراق به قتل رسید و انتظار داشتیم دولت میزبان واکنشی مشابه داشته باشد.

قاعدتاً جوانان فلسطینی احساساتی مشابه ما و دولت عراق دارند. آنها از خود می پرسند: ایران اسلامی به عنوان کشور میزبان در قبال ترور اسماعیل امت در تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا ما هم مثل دولت عراق بالاخره به صدور بیانیه محکومیت بسنده می کنیم؟! یا واکنش محلی متعادل و بازدارنده در دستور کار است؟

من معتقدم اگر ایران اسلامی بخواهد در سطح پرچمدار جبهه مقاومت به فعالیت خود ادامه دهد، الزاماً و قطعاً باید پاسخ متعادلی به اظهارات میهمان رسمی خود بدهد. و قاعدتاً تصمیم گیرندگان ما می دانند که اگر به مجازات عادلانه بسنده کنیم، نه تنها موازنه بازدارندگی برای ما به کلی از بین می رود، بلکه به موازنه قوا و اقتدار ایران اسلامی آسیب اساسی وارد می کند. باعث خواهد شد. بنابراین همه ما قطعا و الزاماً انتظار پاسخ متوازن را از ایران اسلامی داریم.

با این حال، آنچه همه ما باید در نظر داشته باشیم این است که پاسخ متعادل لزوما به معنای پاسخ متقارن نیست. کشته شدن فرمانده آنها واکنشی متقارن به شهادت فرمانده ما است، اما گاهی ممکن است عکس العملی رخ دهد، هر چند برابر و متوازن با شجاعت دشمن، اما به دلیل شرایط میدان، حرکت آنها نباید متقارن باشد.

قول صدوق واکنشی متعادل و حتی بیشتر از متوازن به جسارت رژیم موقت صهیونیستی در ترور فرماندهان ما در چند ماه پیش بود که حتی بیشتر از یک واکنش متقارن بود. حتی اگر پاسخ متقارن به شهادت اسماعیل هنیه به هیچ دلیل فنی و فرا انضباطی مصلحت نباشد، پاسخ متوازن به این جنایت بی سابقه قطعاً هم مصلحت و هم ضروری است. بسم الله…

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا