اخبار روز

خبر مهم واریز یارانه جدید معیشت به دولت پزشکیان

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افراد متقلب با ترفندهای مختلف کلاهبرداری می کنند و با توجه به زمانی که دولت در حال پرداخت یارانه معیشتی به دهک های مختلف کشور است، سعی می کنند از ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه و پردازش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام بازماندگان استفاده کنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: ارسال پیامک جعلی، ارائه لینک ثبت نام، تغییر مسیر به درگاه های جعلی بانکی و راه اندازی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک سعی در فریب کاربران و هدایت آنها به درگاه های پرداخت جعلی بانکی دارند و مردم باید هوشیار باشند تا از وقوع جرائم جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: متخلفان پس از هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی (فیشینگ) اطلاعات کارت بانکی آنان را به دست آورده و سپس اقدام به کلاهبرداری کردند.

وی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از شماره تلفن های معتبر ارسال می شود و کاربران هرگز به لینک های ارسال شده از طریق شماره تلفن های ناشناس و شخصی مراجعه نکنند.

جلیلیان گفت: کاربرانی که به هر دلیل نسبت به کمک هزینه معیشت شک و یا اعتراض دارند می توانند با سامانه hemayat.mcls.gov.ir تماس گرفته و اعتراض خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از چنین مواردی سریعا مراتب را به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن 096380 اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: پس از اجرای برنامه مخرب توسط گیرنده لینک، مهاجم بسته به نوع بدافزار به اطلاعات دسترسی پیدا می کند.

سعید تجری گفت: در چند روز اخیر اخباری مبنی بر طرح معیشت در حال پخش است و پیام هایی از کاربران خواسته شده است که به طرحی مراجعه و برای دریافت کمک معیشتی خود اقدام کنند.

سرهنگ تجری افزود: این خبر جعلی است و کلاهبرداران با استفاده از این ترفند شهروندان را فریب داده و آنها را به سمت لینک های جعلی سوق می دهند.

از هموطنانش پرسید؛ در صورت مواجهه با این پیام ها مراقب باشید و روی لینک های ناشناس با عناوینی مانند ثبت سهام، بازماندگان سهام، مشاهده اخطار قضایی، اینترنت رایگان و … کلیک نکنید.

رئیس پلیس فتا گلستان توصیه کرد؛ برای اطلاع از آخرین اخبار در مورد این موضوعات، به وب سایت های رسمی، رسانه ملی و منابع معتبر مراجعه کنید.

ودیعه جدید 3 میلیون و 150 هزار تومانی به عنوان کمک معیشت این خانوارها

مستمری مستمری بگیران مددجویان اجتماعی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، خانوارهای 3 نفره 2 میلیون تومان، 4 نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر 3 میلیون و 150 هزار تومان دریافت خواهند کرد. تومان.

وی در تشریح پرداخت سرانه مستمری گفت: بنابراین خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان و چهار نفره -خانوارها دو نفره پرداخت می کنند. میلیون و 550 هزار تومان و خانواده های پنج نفر به بالا سه میلیون تومان دریافت می کنند. و 150000 تومان دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همچنین در تشریح زمان پرداخت مستمری گفت: بر اساس بند الف جزء 2 تبصره 8 قانون بودجه سال 1403، پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی در کل کشور اعمال می شود. مقرر شد از فروردین مستمری ماهیانه مشتریان بیمه شده مستقیماً از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب مشتریان واریز شود، این در حالی است که این اقدام پیش از این و در سال های گذشته توسط خیریه انجام می شد./مانی بان

کاهش یارانه های معیشتی را تغییر دهید

کمک هزینه زندگی سطح ۱۶۱ خانوار دهک چهارم تا نهم در سراسر کشور، در تاریخ تیر در ماه 1403 واریز شده و از ساعت 24:00 (31 اسفند) فعال بوده است. تیر ماه) قابل مصرف است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی اطلاعیه‌ای از سوی وزیر یارانه‌ها مورخ گام 161 (تیر 1403) قبوض تمامی سرپرستان خانوار دهک‌های 4 تا 9 سراسر کشور را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

طبق اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت کمک هزینه نگهداری بهمن کمک هزینه سطح 161 این ماه از ساعت 24 یکشنبه (31) بر اساس دهک اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار دهک های 4 تا 9 در سراسر کشور واریز می شود. تیر ماه) قابل مصرف است.

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار دهک چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

تغییر در رفتار مالی خانوار یکی این یکی از عوامل اصلی تغییر مالیات بر درآمد شخصی است. در برخی موارد، گردش مالی بالا ممکن است به دلایل خاصی قابل اعتراض باشد و منجر به مشکلاتی شود که توسط وزارت کار قابل حل است. اما بهتر است خانوارهای معمولی برای حفظ عشر خود از معاملات کلان که ربطی به دخل و خرج آنها ندارد پرهیز کنند و رفتار مالی خود را اصلاح کنند.

در دهه 80 و در اجرای مرحله اول قانون هدف تامین مالی، خوداظهاری خانوارها مبنای تشکیل خوشه شد. با این حال، با ایجاد پایگاه های اطلاعاتی جامع و استفاده از هوش مصنوعی، به تدریج پایه های اعشاری با اطلاعات و رفتار مالی خانوارها پیوند خورد.

در این بین کمبودهایی به عنوان مثال در حوزه املاک در معاملات چک وجود داشت، اما برای کاهش تعداد اشتباهات، این امکان در نظر گرفته شد که خانوارهای معترض نیز نسبت به بررسی مجدد اقدام کنند و اگر متولیان عشر در وزارت کار وظایف خود را انجام می دهد، هر گونه اعتراض به تغییرات را می توان به صورت اعشاری مطرح و پیگیری کرد.

معیارهای اعشاری

مرجع تقلیل خانوار، پایگاه «پایگاه رفاه ایرانیان» است که اطلاعات خانوار شامل تعداد اعضا، مالکیت خودرو و گردش مالی همه اعضای خانواده بر اساس آزمون واسا است و نتیجه این آزمون رتبه است. خانوار در بین تمام خانوارهای کشور.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این پایگاه همچنان اطلاعات بورس و اطلاعات مالکیت زمین و مسکن را مبنای اصلی اعشاری سازی قرار نمی دهد و در حوزه گردش مالی همچنان معاملات مبتنی بر چک را به صورت جداگانه طبقه بندی نمی کند.

البته چرخه مالی ناشی از همه این امور به صورت سپرده یا برداشت بر عشر تأثیر می گذارد. از آنجایی که از هر 10 دهک درآمدی کشور، 9 دهک مشمول یارانه نقدی هستند و کالاهای الکترونیکی تنها به 7 دهک پایینی تخصیص می یابد، این تغییرات مالی ممکن است با تغییر دهک درآمدی خانوار، حمایت دولت را قطع یا وصل کند.

تغییرات غیرقابل قبول مالیات بر درآمد

جمعیت ایران به 10 گروه 10 درصدی تقسیم شده است و هر تغییری در رفتار مالی که منجر به جابجایی یک خانوار نسبت به سایر خانوارها شود، ممکن است در تعیین دهک درآمد آن خانوار مؤثر باشد.

در دهک خانوار 10 درصد از جمعیت با کمترین درآمد در دهک اول قرار می گیرند و دهک های بعدی با توجه به وضعیت درآمدی تا دهک دهم تعیین می شوند که 10 درصد ثروتمندترین جامعه را شامل می شود.

در این فرآیند، عشر یک خانوار ممکن است با گرفتن وام بانکی، مانند وام ازدواج، که بسیار بزرگ است، تغییر کند. اما سولت مرتضوی وزیر ویژه کار قول رسیدگی به این موضوع را داده و از خانواده هایی که عشرشان به دلیل دریافت وام ازدواج تغییر کرده است خواسته است اعتراض خود را ثبت کنند.

همین مشکل برای مستاجرین در خصوص پرداخت و دریافت رهن برای املاک اجاره ای نیز وجود دارد. زیرا مستاجران در هنگام تغییر محل سکونت خود باید مبالغ کلانی را به عنوان رهن از صاحبخانه قبلی دریافت کرده و به حساب صاحبخانه جدید واریز کنند.

در این میان، گرفتن وام از دیگران نیز دلیلی مضاعف می شود و عشر خانوار را تغییر می دهد. وزارت کار قول رسیدگی به این حوادث را نداده است، اما با توجه به اینکه استفاده از هوش مصنوعی در آزمون واسا روز به روز در حال افزایش است، می توان امیدوار بود که با رسیدگی به اعتراضات اعشاری، این موارد نیز حل شود.

اعتراض بازماندگان به پرداخت یارانه هزینه های زندگی در این سامانه

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افراد متقلب با ترفندهای مختلف کلاهبرداری می کنند و با توجه به زمانی که دولت در حال پرداخت یارانه معیشتی به دهک های مختلف کشور است، سعی می کنند از ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه و پردازش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام بازماندگان استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست کلاهبرداری های پیامکی جعلی در پرونده های مختلف یارانه بودجه را نپذیرند و لینک های ارسالی را باز نکنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: ارسال پیامک جعلی، ارائه لینک ثبت نام، تغییر مسیر به درگاه های جعلی بانکی و راه اندازی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب کاربران و هدایت آنها به درگاه های جعلی پرداخت بانکی می کنند و مردم باید هوشیار باشند تا از وقوع جرائم جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: متخلفان پس از هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی (فیشینگ) اطلاعات کارت بانکی آنان را به دست آورده و سپس اقدام به کلاهبرداری کردند.

وی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از شماره تلفن های معتبر ارسال می شود و کاربران هرگز به لینک های ارسال شده از طریق شماره تلفن های ناشناس و شخصی مراجعه نکنند.

جلیلیان گفت: کاربرانی که به هر دلیل نسبت به یارانه ارائه شده تردید یا اعتراض دارند می توانند با سامانه hemayat.mcls.gov.ir تماس گرفته و اعتراض خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: در صورت اطلاع کاربران از چنین مواردی مراتب را سریعا به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 اطلاع دهند. / ایرنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا