اخبار روز

قیمت بلیت اتوبوس اربعین عجیب شد


به گزارش مانیبان، روز گذشته راهداری سخنگوی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: فروش بلیت اتوبوس های اربعین از روز چهارشنبه دهم آغاز می شود. مرداد وی در بسترهای اینترنتی گفت: با تصویب ستاد اربعین، نرخ بلیت اتوبوس 25 نفره از تهران به 15 رسید. شهریور 1403 به پایانه های مهران 950 هزار تومان، خسروی 875 هزار تومان، چذابه 990 هزار، شلمچه و باشماق 995 هزار تومان و تمرچین 840 هزار تومان است.

مهدی قلی زاد افزود: نرخ بلیت اتوبوس های 44 نفره از تهران به مهران 565 هزار تومان، خسروی 540 هزار تومان، چذابه 585، شلمچه 600، تمرچین 500 و تا مرز باشماق 520 هزار تومان است.

تسنیم نوشت: این در حالی است که برخی از بسترهای اینترنتی مورد تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین با نرخ های بالاتر از نرخ مصوب ستاد اربعین می کنند.

به عنوان مثال بستر اینترنتی «Mrbilit.com» بلیت اتوبوس تهران – تمرچین روزهای 25، 27 و 28 مرداد را به قیمت یک میلیون تومان به فروش می رساند. این قیمت تقریبا 20 درصد بیشتر از قیمت مصوب ستاد اربعین است.

در نمونه ای دیگر قیمت مصوب بلیت تهران – باشماق 995 هزار تومان است اما بلیت اتوبوس این مسیر با نرخ یک میلیون و 11 هزار و 200 تومان پیش فروش می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران چهارشنبه هفته گذشته از پیش فروش بلیت اتوبوس تهران – نجف به قیمت 2.6 میلیون تومان برای اربعین حسینی 1403 خبر داد و درباره پیش فروش بلیت اتوبوس تهران – مهران گفت: کرایه هنوز تایید شده است بلیت این مسیر به ما ابلاغ نشده است، نمی توانیم پیش فروش را شروع کنیم.

مهدی خضری با بیان اینکه در حال حاضر فقط بلیت اتوبوس تهران-نجف پیش فروش می شود، افزود: قیمت بلیت این مسیر 2 میلیون و 600 هزار تومان است. پیش فروش بلیط 16 مرداد دیرتر است و روزانه بین 10 تا 15 سرویس به نجف خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه زائران اربعین با 400 دستگاه اتوبوس عراقی از تهران به نجف جابجا می شوند، گفت: بلیط فقط در مسیر تهران نجف پیش فروش می شود و برای مسیر رفت و برگشت (نجف-تهران) پیش فروش نداریم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا