دانستنی ها

10 خاصیت مهم بادام هندی برای خانم ها

آیا از خواص بادام هندی برای خانم ها می دانستید؟ بادام هندی بومی برزیل است اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط مختلف جهان رشد می کند.

به گزارش عصرترکیه، این آجیل تاثیر مثبتی بر سلامت زنان دارد و برای بهبود سلامت قلب، بهبود خلق و خو، حفظ سلامت استخوان ها، تنظیم سطح قند خون در دوران بارداری، رشد بهینه جنین در دوران بارداری، تقویت سیستم ایمنی بدن و … استفاده می شود. دارای مزایای منحصر به فردی مانند. .

این مقاله به بررسی 10 فایده بادام هندی می پردازد که همه خانم ها باید بدانند.

ارزش غذایی بادام هندی

هر 100 گرم بادام هندی حاوی مقادیر زیر است:

انرژی: 553 کیلو کالری

چربی کل: 44 گرم

کربوهیدرات: 30 گرم (فیبر غذایی: 3.3 گرم، شکر: 6 گرم)

پروتئین: 18 گرم

پتاسیم: 660 میلی گرم

سدیم: 12 میلی گرم

منیزیم: 292 میلی گرم

کلسیم: 37 میلی گرم

آهن: 6.7 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

حال بیایید فواید بادام هندی برای سلامت زنان را بررسی کنیم:

بهبود خلق و خو

یکی یکی از خواص بادام هندی برای زنان این است که حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید هورمون سروتونین استفاده می کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که در تنظیم خلق و خو، کاهش اضطراب، تنظیم اشتها و افزایش تمرکز موثر است.

خوردن بادام هندی علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و ممکن است در کاهش علائم خلقی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی و عدم تعادل هورمونی مفید باشد.

رشد مطلوب جنین در دوران بارداری

بادام هندی حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های مختلف، پروتئین و مس، کلسیم، پتاسیم، روی و غیره است. سرشار از مواد مغذی بسیاری مانند عناصر معدنی مختلف و غیره است که همگی به رشد مطلوب جنین مربوط می شود. اسیدهای چرب موجود در بادام هندی در شکل گیری و رشد شبکیه چشم جنین موثر بوده و رشد بهتر مغز را تضمین می کند.

مس موجود در بادام هندی به رشد سیستم قلبی عروقی و همچنین سیستم اسکلتی و عصبی جنین کمک می کند. مصرف پروتئین منجر به بارداری سالم در زنان خواهد شد و گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی مادران باردار به خصوص در سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم است. پروتئین علاوه بر تولید بیشتر شیر مادر، پروتئین شیر را حتی پس از تولد نیز افزایش می دهد.

بهبود سلامت قلب

تحقیقات نشان داده است که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در زنان بیشتر از مردان است. بنابراین تغذیه سالم برای سلامت قلب بسیار مهم است. بادام هندی می تواند قلب و عروق خونی شما را سالم کند.

این آجیل حاوی عنصر مهم منیزیم است که به خاصیت ارتجاعی عروق خونی کمک می کند و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد. بادام هندی 0 کلسترول دارد و همه اینها می تواند بر سلامت قلب موثر باشد.

تنظیم سطح قند خون در دوران بارداری

دیابت بارداری یکی یکی از بیماری های شایع در این دوران است و بیشتر در افراد دارای اضافه وزن دیده می شود، اما معمولا پس از پایان بارداری بهبود می یابد. باید بدانید که همه مادران باردار می توانند مستعد ابتلا به این بیماری باشند! بنابراین مصرف غذاهایی که خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد ضروری است.

یکی یکی از خواص بادام هندی این است که مواد مغذی موجود در آن به تعادل سطح قند خون کمک می کند. چربی های سالم و پروتئین موجود در بادام هندی باعث کاهش جذب قند در بدن می شود. فیبر موجود در آن نیز از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

بادام هندی دارای شاخص گلیسمی پایینی است که آن را به یک غذای کاملا سالم در دوران بارداری تبدیل می کند. اگر باردار هستید، قبل از مصرف این آجیل با پزشک خود مشورت کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بادام هندی حاوی دو ماده معدنی مهم به نام مس و روی است و هر دو در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند. مس و روی برای تولید گلبول های سفید خون که با باکتری ها و عفونت ها مبارزه می کنند. روی ضروری دارای عملکرد آنتی اکسیدانی است و به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

بادام هندی همچنین حاوی ویتامین های C و E است که تاثیر مثبتی بر عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن دارد. در دوران بارداری به دلیل وجود جنین در بدن مادر، بسیاری از قسمت های سیستم ایمنی سرکوب می شود، بنابراین مصرف بادام هندی برای افزایش اثربخشی آن ضروری است.

به کاهش وزن کمک کنید

بادام هندی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب سالم است که در کاهش وزن موثر است. پروتئین موجود در بادام به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و اسیدهای چرب سالم نیز باعث احساس سیری و حتی چربی سوزی می شوند.

فیبرهای موجود در این آجیل به شما احساس سیری می دهد و از دریافت کالری بیشتر در طول روز جلوگیری می کند که از افزایش وزن زنان جلوگیری می کند.

سلامت پوست و مو

یکی یکی از مهمترین خواسته های خانم ها سلامت پوست و مو است. یکی از مهم ترین ویژگی های بادام هندی برای خانم ها این است که به سلامت پوست و مو کمک می کند. این آجیل حاوی روی است که به رشد مطلوب مو کمک می کند. مس موجود در این آجیل از ریزش مو جلوگیری می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند.

مس با افزایش تولید ملانین از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد. کلاژن و الاستین پروتئین های ساختاری هستند که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهند. بنابراین مصرف بادام هندی باعث شادابی پوست شما می شود. بادام هندی سرشار از سلنیوم است که در کاهش شوره سر بسیار موثر است.

کمک به سلامت استخوان

بسیاری از زنان مستعد ابتلا به بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان و آرتریت هستند. یکی یکی از خواص بادام هندی برای خانم ها این است که به دلیل کلسیم، مس و منیزیم موجود در آن به سلامت استخوان ها کمک می کند. بادام هندی حاوی مقادیر کافی کلسیم است که برای سلامت استخوان ها ضروری است.

مس به حفظ تراکم استخوان کمک می کند و از پوکی استخوان و شکستگی استخوان لگن جلوگیری می کند. دریافت منیزیم کافی نیز مستقیما با افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه مرتبط است. منیزیم برای جذب بهتر کلسیم و ویتامین ها دی روی بدن نیز موثر است.

کاهش التهاب

بادام هندی یک غذای مفید برای کاهش التهاب در بدن است. دلیل این ویژگی وجود روی در این آجیل است. این ماده معدنی به کاهش تولید سایتوکین های التهابی کمک می کند و در درمان بیماری هایی مانند آرتریت موثر است. افزایش التهاب در دوران بارداری می تواند باعث رشد غیرطبیعی مغز و افزایش خطر ابتلا به بیماری های روانی در کودکان شود.

کاهش خطر کم خونی

یکی از جمله بیماری هایی که در زنان به دلیل عادت ماهانه و زایمان بیشتر دیده می شود و در جامعه شایع است; کم خونی ناشی از کمبود آهن است. یکی یکی از ویژگی های بادام هندی برای خانم ها این است که به درمان این مشکل کمک می کند زیرا سرشار از آهن و ویتامین C است. آهن یک ماده مهم در تولید گلبول های قرمز است و ویتامین C نیز منجر به جذب بهتر آهن در بدن می شود.

خانم ها روزانه چند عدد بادام هندی بخورند؟

پاسخ به این سوال به کالری مورد نیاز روزانه یک زن بستگی دارد. با این حال، پزشکان مصرف تقریباً 20 تا 30 گرم فندق در روز را توصیه می کنند. می توانید بادام هندی را به تنهایی بخورید یا در دسرها، دسرها و سالادها استفاده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله درباره 10 خاصیت بادام هندی برای خانم ها صحبت کردیم. این آجیل فواید مختلفی برای زنان دارد. از بهبود خلق و خو گرفته تا کمک به کاهش وزن! اگر به دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه هستید، بادام هندی را به شما پیشنهاد می کنیم.

به یاد داشته باشید که زیاده روی در مصرف یک ماده غذایی علاوه بر افزایش تاثیر مثبت آن، عوارض گوارشی و کاهش وزن را نیز به دنبال خواهد داشت. بنابراین در مصرف این آجیل های خوشمزه اعتدال را رعایت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا