اخبار روز سینما

«خجالت نکش 2» به عنوان دنباله/ زمان پخش خواهد شد







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، رضا مقصودی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش 2» ساخته سید امیر پروین حسینی که از 30 خرداد به چرخه اکران اضافه شده است، گفت: بسیار شگفت زده شدیم. با واکنش منحصر به فرد تماشاگران به «خجالت نکش 2». این فیلم کاملاً خانوادگی است و حاوی جوک است تا مردم بتوانند آن را با خانواده تماشا کنند. نقدهای منتشر شده برای فیلم نیز نسبتا خوب است و از این بابت بسیار خوشحالیم.

این کارگردان درباره میزان فروش فیلم خجالت نکش 2 گفت: اکران این فیلم از حدود 10 روز پیش آغاز شده و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. در این مدت بیش از 60 میلیارد دستگاه فروخته شد که رقم قابل توجه و رضایت بخشی است.

مقصودی در پاسخ به این سوال که انگیزه او برای ساخت قسمت دوم این فیلم چه بوده است، گفت: واقعاً قصد ساختن قسمت دوم این فیلم را نداشتم، اگرچه «خجالت نکش 1» سیمرغ بلورین جشنواره فجر را به خود اختصاص داد ، آنطور که باید در سینماها دیده نشد چون در آن زمان بازیگرانش شناخته شده نبودند اما بعدها که این فیلم در رسانه ها پخش شد مردم واقعاً آن را دوست داشتند و بهتر از زمانی که در سینما پخش می شد. این مشکل ما را به این باور رساند که احتمالاً داستان دیگری که در همان فضا ساخته شده است، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: 200 هزار نفر قسمت اول Shameless را دیدند اما یک میلیون و 200 هزار نفر قسمت دوم را دیدند. این تعداد بازدید نشان می دهد که ما اشتباه نکرده ایم.

نویسنده «لیلی با من است» درباره اینکه چگونه در فضای فانتزی و مجازی مخاطب را جلوتر از نویسنده-کارگردان بخندانم، گفت: در آن سال ها حتی کارهای جدی من هم نوعی کمدی بود و اشاراتی از آن وجود داشت. طنز در آن فضای مجازی نه تنها مانعی ندارد، بلکه در نوشتن هم کمک زیادی به من می کند. با مطالعه و گشت و گذار در فضای مجازی سعی می کنم از شوخی های قدیمی، کلیشه ای و تکراری استفاده نکنم، اما نکته دیگر این است که گاهی لازم است از این فضا برای خنداندن مخاطبم استفاده کنم. رسانه فضای مجازی با رسانه کاری ما بسیار متفاوت است. واکنش مخاطبان به شوخی اینستاگرامی متفاوت از شوخ طبعی و شوخ طبعی منعکس شده در سینما است.

وی ادامه داد: می توان از فضای مجازی تصدیق و تصدیق و بهره مند شد. فقط باید مراقب باشیم که از جوک های تکراری استفاده نکنیم و مدام این قسمت ها را برای جوک های اقتباسی بررسی کنیم. در طول سال‌هایی که کار کرده‌ام، شوخی‌های خودم را ساخته‌ام و هرگز منتظر نبودم تا آنها از جایی بیایند.

رضا مقصودی در پایان در خصوص ساخت سریال «خجالت نکش 2» گفت: این فیلم تمایل به سریال شدن داشت به همین دلیل یک سریال 8 قسمتی برای پلتفرم فیلم نت ساختیم. سریالی پر از شوخی که در اقتباس فیلم گنجانده نشد. در حال حاضر در مرحله تدوین هستیم و پس از پایان نمایش، سریال پخش خواهد شد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا