دانستنی ها

کدام گوشت قرمز برای سلامت مغز مضر است؟

یک مطالعه جدید که یافته‌های آن در نشست بین‌المللی انجمن آلزایمر در ایالات متحده اعلام شد، نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز فرآوری‌شده با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

به گزارش همشهری، این یافته ها که هنوز در یک مجله پزشکی منتشر نشده و توسط کارشناسان مستقل بررسی نشده است، نتیجه یک مطالعه بیش از چهار دهه بر روی بیش از 13000 بزرگسال در مورد رابطه بین رژیم غذایی و عملکرد شناختی است. برخط. استعداد.

کارشناسان این را می گویند یکی این مطالعه که شرکت‌کنندگان را برای دهه‌ها دنبال کرد، یکی از قوی‌ترین مطالعات تا به امروز است که مصرف گوشت قرمز فرآوری‌شده را با زوال عقل مرتبط می‌کند.

گوشت قرمز فرآوری شده توانایی های شناختی را کاهش می دهد

پس از یک دوره پیگیری 43 ساله، محققان آمریکایی دریافتند افرادی که حداقل دو وعده در هفته گوشت قرمز فرآوری شده (مانند بیکن، سوسیس یا هات داگ) می‌خورند با افرادی که کمتر از سه وعده در هفته می‌خورند، مقایسه می‌شوند. کسانی که در این ماه گوشت خورده اند، 14 درصد بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند.

این بررسی همچنین نشان داد که هر وعده اضافی روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با 1.6 سال پیری شناختی بیشتر مرتبط است، به ویژه در زمینه هایی که بر عملکرد اجرایی فرد تأثیر می گذارد، که شامل توانایی زبانی و مهارت های ذهنی کنترل کننده رفتار می شود.

اما نتایج این بررسی همه خبر بدی نبود. این مطالعه نشان داد که جایگزینی یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده در روز با یک وعده آجیل یا لوبیا با کاهش 20 درصدی خطر زوال شناختی مرتبط است.

به گفته کارشناسان، یافته های این مطالعه با نتایج چندین مطالعه قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد رژیم های غذایی با چربی کمتر، شکر کمتر و سبزیجات بیشتر در واقع برای سلامت مغز ما بهتر هستند.

یافته های این بررسی با مجموعه تحقیقاتی رو به رشدی مطابقت دارد که نشان می دهد غذاهای فرآوری شده می توانند باعث مشکلات سلامتی در سراسر جهان شوند. مطالعات قبلی نشان داده است که گوشت قرمز فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت را نیز افزایش می دهد.

آیا همه گوشت های قرمز برای سلامت مغز مضر هستند؟

گوشت قرمز فرآوری شده حاوی سطوح بالایی از مواد مضر مانند نیتریت (مواد نگهدارنده) و سدیم (نمک) است که می تواند بر مغز تأثیر بگذارد.

آنچه در مورد یافته های این بررسی جالب بود این بود که برخلاف گوشت قرمز فرآوری شده، گوشت قرمز فرآوری نشده مانند گوشت چرخ کرده یا استیک با اختلالات شناختی ذکر شده در این بررسی مرتبط نبود.

کارشناسان می گویند مصرف متعادل گوشت قرمز در صورت عدم فرآوری مشکلی ایجاد نمی کند.

کارشناسان معتقدند که این مطالعه قوی است، حتی اگر مدت زیادی طول بکشد، و می گویند این مطالعه مشاهده ای است و بنابراین نمی تواند به طور قطع ثابت کند که خوردن گوشت قرمز فرآوری شده باعث زوال عقل می شود.

علاوه بر این، به گفته محققان، افراد مورد مطالعه آنها عمدتا سفیدپوست بودند و از گروه های اجتماعی-اقتصادی بالاتر، متشکل از کارکنان مراقبت های بهداشتی بودند، و بنابراین ممکن است نماینده جمعیت عمومی ایالات متحده نباشند، اما این مطالعه همچنان به کاهش کلی مصرف مواد غذایی فرآوری شده اشاره می کند. . تایید شده است که گوشت قرمز راهی برای بهبود سلامتی است.

به جای گوشت قرمز فرآوری شده چه بخوریم؟

کارشناسان می گویند مردم باید در صورت امکان به دنبال غذاهای کامل و تازه باشند.

به گفته آنها، هر چه غذاهای فرآوری شده کمتر باشد، بهتر است. به عنوان مثال، وعده های غذایی حاوی مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها فیبر، مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها را برای بدن و مغز فراهم می کند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی غذاهای کامل و تازه با طول عمر بیشتر و مشکلات سلامتی کمتری همراه است.

کارشناسان می گویند افرادی که به طور منظم به غذاهای کامل و تازه دسترسی ندارند، می توانند به جای گوشت قرمز فرآوری شده از کنسرو ماهی و لوبیا و همچنین سبزیجات منجمد به عنوان منابع مقرون به صرفه و در دسترس پروتئین و سایر مواد مغذی استفاده کنند.

در این موارد، کنسرو لوبیا را می توان برای کاهش محتوای نمک آبکشی کرد و سبزیجات منجمد را می توان به عنوان یک غذای کامل (فرآوری نشده) استفاده کرد زیرا در اوج رسیدگی منجمد می شوند. با این حال، به کسانی که تصمیم دارند این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، توصیه می شود گزینه های کم نمک (کم سدیم) را انتخاب کنند.

به هر حال، یک رژیم غذایی سالم تنها بخشی از یک سبک زندگی سالم برای جلوگیری از زوال عقل است.

شما نه تنها باید غذای تازه و سالم بخورید، بلکه باید یک سبک زندگی سالم نیز داشته باشید: خواب کافی، ورزش، تماس اجتماعی و فعالیت های اوقات فراغت. رعایت همه این موارد باعث بهبود بیشتر سلامت شما می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا