اخبار روز سینما جهان

جایزه کارگردان برجسته به استیو مک‌کویین می‌رسد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، استیو مک کوئین کارگردان برنده بهترین فیلم اسکار برای فیلم «12 سال بردگی» در سی و دومین جشنواره بین المللی دوربین تصویر در شهر تورون لهستان با دریافت جایزه کارگردانی برجسته تجلیل می شود.

مارک زیدوویچ، مدیر جشنواره دوربین تصویر، از استیو مک کوئین به عنوان هنرمندی یاد کرد که مشارکت سازش ناپذیری در مواجهه با مسائل اجتماعی و سیاسی دارد و با مشکلاتی مانند نژادپرستی، خشونت، اعتیاد و نابرابری در فیلمسازی خود سر و کار دارد.

اولین فیلم بلند مک کوئین “گرسنگی” با بازی مایکل فاسبندر در سال 2008 در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده دوربین طلایی شد. مک کوئین در سال 2011 با دومین فیلم خود، شرم، در رقابت اصلی Camera Image حضور داشت که دوباره با فاسبندر همکاری کرد.

او در سال 2013 فیلم «12 سال بردگی» را بر اساس داستان واقعی سولومون نورثاپ، مرد سیاهپوستی آزاد که ربوده و به بردگی فروخته شد، کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه اسکار و بفتا برای بهترین فیلم شد و مک کوئین جوایز بهترین کارگردانی را از انجمن کارگردانان، اسکار و بفتا دریافت کرد. این فیلم در مسابقه اصلی دوربین تصویر نیز قرار گرفت.

مک کوئین در سال 2019 با یوریک لو ساکس، فیلمبردار زنان کوچولو برای آخرین فیلمش، بلیتز، همکاری کرد. این فیلم درباره جورج با بازی الیوت هفرنان، پسر 9 ساله ای است که توسط مادرش ریتا با بازی Saoirse Ronan به حومه انگلستان به عنوان مکانی امن در طول جنگ جهانی دوم فرستاده می شود، اما جورج شروع به سفر می کند. یک ماجراجویی برای بازگشت به خانه، و ریتا باید به دنبال پسر گم شده خود بگردد. to turn اپل “Blitz” از اول نوامبر در تعدادی از سینماها نمایش داده می شود و از 22 نوامبر در دراپل تی وی پلاس اکران می شود.

از دیگر آثار این کارگردان می توان به سریال «تبر کوچک» اشاره کرد که جایزه بهترین فیلم را از انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کرد. او چندین فیلم مستند از جمله «شهر اشغالی»، «قیام» و «سه دقیقه: طولانی شدن» را در کارنامه خود دارد.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا