اخبار روز

در تجلیل از شخصیت مرد شریف ارومیه

از معاونت شهید باکری تا خداحافظی با «قدرت در دسترس»

عصر ایران – این بخشی از نامه علی عبدالعلیزاده رئیس ستاد انتخاباتی مسعود است. پزشکیان این امر پس از رد فرمان ریاست جمهوری مسعود صورت گرفت پزشکیان منتشر شد: «اینجانب به عنوان یک سرباز کوچک مورد استقبال برادر بزرگوارم دکتر. مسعود در انتخابات نقش خواهد داشت.» پزشکیان روز اولی که از من دعوت شد، گفتم که برای برگزاری انتخابات آمده ام و بعد از اتمام آن به زندگی روزمره ام برمی گردم.
پس از اتمام برنامه، پایان مأموریت خود را دیدم و به زندگی روزمره خود بازگشتم.

عبدالعلیزاده، متولد ارومیه، همولایتی پزشکیان و دوست قدیمی اش زمانی که شهید مهدی باکری شهردار ارومیه بود، عبدالعلیزاده معاون وی بود، دو دوره نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی بود و سپس به مدت پنج سال استاندار آذربایجان شرقی شد. وی در دوران استانداری خود در آذربایجان شرقی چنان خوش درخشید که مردم استان پس اندازهای خود را در اختیار استانداری قرار دادند تا در طرح های عمرانی استان خود مشارکت کنند و اکنون همگان به توسعه معاصر تبریز و آذربایجان شرقی پی برده اند. استان به دلیل دوران قبل و بعد از عبدالعلیزاده تقسیم شده است.

شهرت موفقیت او از آذربایجان فراتر رفت و سید محمد خاتمی با ارائه مدیریت توسعه محور از او دعوت کرد تا وزیر مسکن و شهرسازی دو دولت خود شود. سیاست‌های زمین و مسکن او افزایش قیمت‌ها را کند کرد و بسیاری از ایرانیان را بی‌خانمان کرد.

عبدالعلیزاده رئیس هیئت مدیره شستا و مشاور وزیر کیشور شد و پس از مدتی زندگی سیاسی را ترک کرد. پزشکیان کاندید شد در اینجا او دوباره وارد گود شد و با یک شرط برای این کار، رئیس مرکز انتخابات او پذیرفت: اگر برنده شوید، نهاد دولت-ملت را احیا خواهید کرد.
این تنها شرط او بود و نه شرایطی مانند مقام و مقام.

علی عبدالعلیزاده که به دلیل دوستی دیرینه با شخص رئیس جمهور، سوابق مدیریتی عالی و نقشی که در پیروزی او داشت، توانست در پیروزی او نقش داشته باشد. یکی فردای تحلیف ریاست جمهوری با نوشتن متنی ساده و صادقانه از قدرتی که در اختیار داشت خداحافظی کرد و به قول خودش با زندگی عادی قبل از انتخابات خداحافظی کرد. بازگشت

در کشوری که بسیاری از سیاستمداران بوی قدرت می دهند تا به آن دست یابند و سهمی از آن بگیرند و در کشوری که در اولین شنبه پس از انتخابات ریاست جمهوری تشنه قدرت هستند، حتی از پنجره های سردتر ستاد پیروز، هجوم به آن، برای قضاوت و نام و نشانی و گذران زندگی، و مجاهدین روز شنبه آنقدر به این امر پایبند هستند که رئیس جمهور امروز با یک یادداشت کوتاه، بوی نامطبوع پستوی سیاسی به مشام می رسد. و به زندگی عادی بازگشت، بسیار ارزشمند و ستودنی است; گفته می شود که هنوز روحیه صالح باکری و باکری در میان برخی از مردان سیاسی این کشور حاکم است.

کاش پزشکیان حداقل تدبیری بیندیشد تا از تجربیات انباشته این مدیر موفق استفاده کند و ای کاش شرطی را که عبدالعلیزاده برایش گذاشته بود فراموش نمی کرد!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا