اخبار روز

پزشکیان او بدون مشورت با رهبری وزیر کشور هیچ اقدامی را انجام نخواهد داد

یکی از اعضای فراکسیون مستقلین شورای اسلامی می گوید: طبق قانون، آقای رئیس جمهور این حق را دارد که پس از مشورت با مقام معظم رهبری، هر فردی را در پست های حساسی مانند وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت کشور، منصوب کند. سرویس مخفی و دفاع، زیرا مطمئن هستیم که این مسئولیت بدون مشورت با مقام معظم رهبری قابل تفویض نیست.

علاءالدین بروجردی می گوید: سابقه اصلاح طلبی افراد در وزارتخانه ها برای مجلس مهم نیست، بلکه توجه آنها به منافع ملی مهم است. البته وی به این نکته نیز اشاره می کند که رئیس جمهور با مشورت رهبری، مدیران برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور را تعیین و در نهایت به مجلس معرفی می کند.

در ادامه گفتگوی بازتاب آنلاین با علاءالدین بروجردی، عضو فراکسیون مستقلین شورای اسلامی، بخوانید:

****

* آقای بروجردی! گفته می شود افرادی مانند مجید انصاری، پورمحمدی و… برای تصدی وزارت کشور مد نظر هستند. به نظر شما کدام گزینه شانس بیشتری برای گرفتن رای اعتماد از مجلس دارد؟

البته طبق قانون، آقای رئیس جمهور این حق را دارد که پس از مشورت با مقام معظم رهبری، بدون مشورت، هرکس را در پست های حساس مانند وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سرویس مخفی و دفاع منصوب کند. مقام معظم رهبری مدیریت این مسئولیت ها تفویض نشده است. بنابراین امیدواریم انتخاب درستی انجام شود.

* رهبران بر رای فوری مجلس در دیدار با نمایندگان تاکید کردند و…

اگر فردی در این وزارتخانه یک فرد ملی گرا نباشد و بر اساس منافع ملی تصمیم نگیرد، کار رئیس جمهور بسیار دشوارتر می شود. تا جایی که من می بینم نمایندگان مجلس روی این معیارها بسیار حساس هستند، بنابراین امیدواریم رئیس جمهور کار خود را ساده کند.

* با توجه به اینکه شما عضو گروه مستقل هستید، آیا استقلالی ها با رئیس جمهور در مورد کابینه جلسه ای داشته اند؟

بله، ما چندین مشاوره داشتیم و در تماس هستیم و علاقه مند هستیم پزشکیان موفق باشید زیرا ریاست جمهوری را از خانواده مجلس برعهده گرفت و البته موفقیت پزشکیان همچنین خبر خوبی برای مجلس است.

* درباره کابینه پزشکیان آیا پیشنهادی داشتید؟

ما پیشنهاد خاصی نداده ایم، اما نظر مشورتی خود را می دهیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا