اخبار روز

غذاهایی که باعث ریزش مو می شوند / راه هایی برای کاهش ریزش موی ناشی از افزایش سن

به گزارش ایسکانیوز، ضعیف شدن و ریزش مو به طور مکرر و با افزایش سن رخ می دهد. بیشتر در زنان رخ می دهد و پیشگیری از آن دشوار است. ریزش مو از نظر روحی و روانی بر شما تأثیر می گذارد. عواملی مانند استعداد ژنتیکی و نوسانات هورمونی در دوران یائسگی یا انتخاب نامناسب سبک زندگی نیز این وضعیت را تشدید می کند، اما یک ماده غذایی خاص نیز می تواند باعث ضعیف شدن موهای شما شود که در مورد آن صحبت می کنیم.

غذاهای چرب بدترین غذا برای مو هستند

همه ما می دانیم که رژیم غذایی پرچرب به هیچ وجه برای بدن مفید نیست زیرا باعث چاقی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و مشکلات جدی در افراد می شود. مصرف غذاهای چرب مانند گوشت های فرآوری شده یا سرخ کردنی ها باعث بروز مشکلات زیادی در بدن افراد می شود و بهتر است شما از چربی های سالم مانند سالمون، بادام و آووکادو استفاده کنید.

غذاهای چرب چرخه رشد مو را مختل می کنند

چرخه رشد مو بسیار مهم است و باید سالم نگه داشته شود. اگر خوردن غذاهای چرب باعث شود این چرخه از حالت رشد خارج شود و بیشتر استراحت کند، موها جایگزین نمی شوند و در نتیجه موهای قدیمی ضعیف می شوند.

این امر با افزایش سن بیشتر می شود

محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که با افزایش سن، غذاهای چرب بیش از هر زمان دیگری بر رشد مو تأثیر منفی می‌گذارند و مشکلات بدتر می‌شوند. بنابراین رژیم غذایی کامل پروتئین را هدف قرار دهید و برای کاهش خطر ریزش مو با افزایش سن، حبوبات و گوشت های سالم، میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی به ویژه ویتامین C، ویتامین D و آهن بسیار مهم است.

راه هایی برای کاهش ریزش مو با افزایش سن

علاوه بر رژیم غذایی؛ همچنین باید به سطح استرس خود توجه داشته باشید.

با توجه به نوع موی خود از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

مراقبت از موی سالم را حفظ کنید.

سعی کنید یک سبک زندگی سالم و آرام داشته باشید.

در طول روز پوست سر خود را ماساژ دهید تا خون به فولیکول ها برسد و رشد آنها تحریک شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا