اخبار روز

جزئیات شرایط فروش بلیت اربعین; فروش چارتری ممنوع


به گزارش مانیبان، جعفر یازرلو گفت: پروازهای اربعین از ساعت 24 آغاز می شود مرداد تا نهم شهریور ماه و تامین بلیت شرکت های هواپیمایی به صورت پلکانی برای مدیریت تامین و موجودی بلیت در ایام اربعین انجام می شود.

وی تصریح کرد: بلیط یک طرفه از استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر 6 میلیون تومان تعیین شده است.

یازرلو خاطرنشان کرد: قیمت بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان های کشور (به استثنای استان های مذکور) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: تمامی قراردادهای چارتر بین شرکت های هواپیمایی و چارترکنندگان در ایام اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارترکنندگان ممنوع است.

وی ادامه داد: به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت کلیه شرکت های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر، حداکثر تا 24 ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده پرواز، 25 درصد از قیمت بلیط پایه هر مسیر کسر می شود. و مابقی به مسافر برگردانده می شود. همچنین 24 ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده پرواز و بعد از پرواز 50 درصد از قیمت پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر عودت داده می شود.

یازرلو افزود: تمامی بلیت های ایام اربعین در سراسر کشور از طریق سایت رسمی شرکت های هواپیمایی، دفاتر فروش آنلاین بلیط (OTA) و دفاتر منتخب خدمات مسافرتی هوایی ارائه شده توسط شرکت های هواپیمایی به این سازمان خریداری می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان با حضور در فرودگاه ها و دفاتر فروش کشور و یا به صورت حضوری با نظارت بر سایت های فروش بلیت، شکایات خود را در سامانه حقوق مسافر سازمان دریافت می کنند و یا از نهادهای نظارتی گزارش می گیرند. و در صورت کشف تخلف، اقدامات لازم را جهت بایگانی و ارجاع به مراجع قضایی ذیربط انجام خواهند داد.

یازرلو تصریح کرد: با هرگونه نمایش، عرضه و فروش بلیت مسیر زیارتی در ایام اربعین خارج از کانال های تعیین شده برخورد قانونی خواهد شد.

وی به زائران توصیه کرد هرگونه شکایت مبنی بر عدم رعایت موارد ذکر شده را پیگیری و در عین حال با ثبت شکایت در سامانه حقوق مسافر این سازمان به نمایندگان شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه ها منعکس کنند. در آدرس caa.gov.ir).


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا