اخبار خودرو

پاگانی اتوپیا رودستر معرفی شد ؛ جواهری با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان!

پاگانی اتوپیا رودستر معرفی شد ؛ جواهری با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان!

شرکت Pagani نسخه رودستر Utopia را ارائه کرد. این نسخه ترکیبی از مشخصات فنی جذاب با امکان رانندگی در زیر سقف آسمانی است. مانند سایر خودروهای رودستر، این نسخه از Utopia دارای سقف قابل جابجایی است و راننده به راحتی می تواند پنل مربوطه را جدا کند.

مدل مسقف Pagani Utopia جذابیت چشمگیری دارد. با این حال، دیدن نسخه رودستر احتمالا نظر بسیاری از علاقه مندان را تغییر خواهد داد، زیرا این نسخه جذابیت بیشتری دارد. مدل ارائه شده دارای بدنه قرمز هابانارو است، این رنگ از مدل به اصطلاح رنگ قرمز دبی مدل زوندا پیروی می کند.

از نظر طراحی و جزئیات بدنه، طبیعتا تفاوت خاصی بین نسخه سقف ثابت و نسخه رودستر Pagani Utopia وجود ندارد. از جمله ویژگی های Utopia Roadster می توان به چراغ های جلو دوتایی گرد، چراغ های عقب دایره ای و چهار خروجی اگزوز اشاره کرد. جالب است بدانید که با وجود بازنگری در ساختار سقف، در این نسخه از درب های پروانه ای نیز استفاده شده است.

Pagani Utopia Roadster بر روی چرخ های 21 اینچی در محور جلو و چرخ های 22 اینچی در محور عقب سوار می شود. این چرخ ها توسط لاستیک های Pirelli P Zero Corsa Cyber ​​احاطه شده اند. همانطور که قبلاً به اطلاع شما رساندیم تایرهای سری سایبر مجهز به بلوتوث و سنسورهای پیشرفته هستند و می توانند اطلاعات پارامترهای مختلف را به رایانه خودرو منتقل کنند. از جمله این پارامترها می توان به کنترل لغزش، چسبندگی و داده های مربوط به عملکرد سیستم ترمز ABS اشاره کرد. ارسال این پارامترها به کامپیوتر مرکزی باعث بهبود قابل توجهی عملکرد خودرو در سطح جاده می شود.

Pagani Utopia Roadster ارائه شد. جواهری 200 میلیارد تومانی!
پاگانی اتوپیا رودستر معرفی شد ؛ جواهری با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان!

مشخصات فنی پاگاتی اتوپیا رودستر

مانند نسخه سقف ثابت، پاگانی اتوپیا رودستر نیز نیروی خود را از همان موتور 6 لیتری V12 توئین توربو می گیرد. این موتور که توسط مرسدس AMG ساخته شده است، توانایی تولید 852 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور قدرتمند بسته به انتخاب مشتری از طریق گیربکس ۷ سرعته دستی یا ۷ سرعته نیمه اتوماتیک مجهز به پدل تعویض دنده پشت فرمان به چرخ های عقب منتقل می شود. این کار با کمک یک دیفرانسیل الکترومکانیکی در محور عقب انجام می شود. با این موتور قدرتمند، حداکثر سرعت اتوپیا رودستر به 217 مایل یا 349 کیلومتر در ساعت می رسد. در مقایسه، حداکثر سرعت نسخه سقف ثابت اتوپیا 354 کیلومتر در ساعت یا 220 مایل در ساعت است.

Pagani Utopia Roadster ارائه شد. جواهری به ارزش 200 میلیارد توکن!
پاگانی اتوپیا رودستر معرفی شد ؛ جواهری با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان!

وزن نسخه های رودستر بیشتر از نسخه های سقف ثابت است. اما پاگانی موفق شد وزن نسخه رودستر را در همان میزان 1280 کیلوگرم نگه دارد. به گفته این شرکت ایتالیایی، استفاده از 40 ماده کامپوزیتی مختلف و همچنین شاسی مونوکوک کربن و تیتانیوم، نقش اساسی در کنترل وزن داشته است.

قیمت

و اما در مورد قیمت؛ پاگانی اتوپیا رودستر 3.1 میلیون یورو (حدود 200 میلیارد تومان) قیمت دارد. تنها 130 دستگاه از این خودروی زیبا و منحصر به فرد تولید خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا